مقاومت کناف درمقابله ضربه

مقاومت کناف درمقابله ضربه بالا است بنابراین سبب کاهش آلودگی صوتی می شوند. در واقع یکی از رایج‌ ترین عناصر ساختمانی در معماری و ساختمان سازی با کناف ها هستند که ویژگی‌ های مختلفی دارند. مقاومت کناف در برابر حرارت و زلزله مقاومت بسیار بالایی داشته و عایق صوتی فوق العاده عالی به شمار می رود. در این مطلب سعی می‌ کنیم در مورد مقاومت دیوارهای کناف بحث کنیم. ضریب انتقال حرارت در ساختمان ها با توجه به نوع ساختار ساختمان متفاوت است. از جمله عواملی که در میزان عایق حرارتی موثر هستند ضخامت صفحات، تعداد صفحات، خواص لایه عایق پشم معدنی، اندازه استادها اشاره کرد.

جدید ترین طرح دکور کناف سقف

آشنایی نسبی با انواع کناف

این محصولات ها انواع مختلفی دارند که یکی از آنها کناف هایی هستند که برای ایجاد سقف کاذب استفاده می شوند. از محبوبترین گچ برگها ، کنافی است که در سقف کاذب استفاده می شود. کنافی که در سقف کاذب استفاده می‌ شود به دسته های، سقف کاذب یکپارچه یا ساده، سقف کاذب متحرک، سقف کاذب دکوراتیو تقسیم می شوند. سقف کناف بسیار انعطاف پذیر است و به همین دلیل دارای قابلیت تغییر در طراحی معماری با مقاومت کناف بالا است. از جمله این انواع سقف کناف می توان به  سقف کناف دایره ای، سقف کناف مستطیلی، سقف کناف با حاشیه ساده، سقف کناف منحنی، سقف کناف گنبدی شکل و… اشاره کرد.

یکی از دلایلی که از کناف در سایر شهرها استفاده می‌ کنند این است که استفاده از کناف برای دیوارهای کاذب و سقف های کاذب بسیار آسان است. در واقع سهولت انجام کار و سرعت و دقت بالای نصب و مقاومت کناف، این محصول سبب شده تا به عنوان یک محصول عالی در معماری ساختمان به شمار رود. مقاومت کناف در برابر زلزله و حرارت و حریق بسیار بالا است. این محصول عایق حرارتی و عایق صوتی بوده و مقاومت کناف بالایی در برابر رطوبت دارد. نگهداری و تعمیرات کناف بسیار آسان است و می توان از آن  در اقلیم های مختلف استفاده کرد.

مقاومت دیوارهای کناف در برابر ضربه چگونه است ؟

همانطور که ذکر شد کناف انواع مختلفی دارد و با توجه به کاربری فضا در موارد مختلف  و مقاومت کناف بالا استفاده می شود. اگر ساختارهای کناف به صورت اصولی و استاندارد اجرا شوند مقاومت کناف در برابر ضربه افزایش پیدا می کند. فاکتورهایی نظیر نوع پنل و ضخامت در میزان مقاومت کناف تاثیر گذار است و اگر این فاکتورها به درستی و اصولی انتخاب و اجرا شوند مقاومت کناف در برابر ضربه و حتی در برابر گلوله افزایش پیدا می کند.

این ساختار می تواند در برابر ضربات متعدد مقاوم باشد و هر چه تعداد ضخامت لایه بیشتر باشد میزان مقاومت نیز افزایش پیدا می کند. این دیوارها می توانند در امتداد عمود بر صفحه در برابر نیروهای مختلف مقاومت بالایی نشان دهند. با توجه به این موارد متوجه می‌ شویم که دیوارهای کنافی استاندارد بسیار مستحکم و مقاوم هستند و در برابر ضربات و سایر عواملی که گفته شد استحکام بالایی داشته و عمر طولانی خوبی دارند.

آشنایی با کناف

علاوه بر میزان بالای مقاومت دیوارهای کناف در برابر ضربه، کناف ها به عنوان یکی از مهم ترین و پر طرفدار ترین عناصر در طراحی دکوراسیون داخلی به شمار می روند. در طراحی و دکوراسیون داخلی منازل و سایر محیط ها از کناف ها بهره می برند. کناف در طراحی های مختلف استفاده شده و کاربرد زیادی دارد. از پرطرفدارترین کاربرد کناف دیوار می توان به بهره مندی از کناف برای ایجاد دیوار پذیرایی و اتاق خواب و دیوار پشت تلویزیون و راهرو اشاره کرد.

در مورد کناف دیوار باید اشاره کنیم که این محصولات علاوه بر داشتن مقاومت بالا در برابر ضربه دارای قابلیت رنگ آمیزی بوده و می توانند با انواع کاغذ دیواری و چوب ترکیب شوند. برای بازسازی سریع دیوارهای قدیمی و دیوارهای جدید از دیوارهای پیش ساخته بهره می برند. همچنین برای بهسازی و عایق صوتی و حرارتی ساختمان ها از این محصولات استفاده می کنند. دیوارهای پوششی خود انواع مختلفی دارند. دیوارپوش کناف بدون سازه و دیوار پوششی با سازه از انواع مختلف دیوارهای کنافی هستند.

عکس مقاومت کناف

اجرای دیوار های کناف حرفه ای با مقاومت بالا

اجرا و ساخت دیوارهای کنافی باید توسط افرادی انجام گیرد که تخصص و تجربه کافی در این زمینه دارند. افراد حرفه ای با دانش و تجربه خود به صورت مستقیم بر روی کل پروژه کناف نظارت مستقیم دارند. همچنین این افراد با تجربه و با کنترل کامل بر روی فرآیند اجرای کناف می توانند کار را با سرعت و کیفیت بالا انجام دهند.

اگر افراد با تجربه و حرفه ای کار اجرای کناف را انجام دهند هیچ گونه نقص و ایرادی در سازه وجود نخواهد داشت. اما اگر فرد بدون تجربه و دانش کار اجرای کناف را انجام دهد ممکن است مشکلاتی نظیر شکاف در پارتیشن یا عدم انطباق و عدم تعادل در سازه ایجاد شود. کناف سال ها است که در طراحی داخلی و دکوراسیون مدرن در ساختمان های مختلف استفاده می شود. یکی از دلایل اجرای کناف علاوه بر مقاومت بالا، قیمت اقتصادی و مقرون به صرفه است. همچنین کناف قابلیت اجرا بر روی دیوار و سقف را داشته و در کنار داشتن استحکام بالا سبک می باشد. این موارد سبب شده تا کناف به عنوان یک محصول محبوب شناخته شود.

بحث در مورد میزان ایستایی کناف

همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم دیوارهای کناف مقاومت بسیار بالایی دارند. علاوه بر این دیوارها خاصیت عایق بندی دارند. در واقع در هنگام خرید کناف مهمترین مسئله میزان ایستایی و مقاومت دیوارهای کناف در برابر ضربه است. در اصل کناف در برابر ضربه ها در فضای ساختمانی بسیار مقاوم است و از خود ایستایی بسیار بالایی نشان می دهد.

با افزایش تعداد لایه های پوششی می‌ توانید ضخامت لایه‌ ها را افزایش داده و فواصل سازها را کم کنید که این مورد در افزایش میزان مقاومت کناف در برابر ضربات تاثیر بسیار زیادی دارد. به طور کلی باید اشاره کنیم که دیوارهای کنافی در برابر شتاب های بزرگ مقاومت بالایی دارند و میزان مقاومت این دیوارها حتی در برابر شتاب بیشتر از پنج گرم بسیار زیاد است. همچنین دیوارهای کنافی انعطاف پذیری بالایی دارند.

آشنایی کامل با  کناف

همانطور که اشاره کردیم کناف ها  یکی از ساختارهایی هستند که در صنعت ساختمان سازی امروزی نقش بسیار گسترده‌ای دارند و در طراحی دکوراسیون های داخلی استفاده می‌ شوند. برای تقسیم کردن فضای داخلی ساختمان از دیوارهای کنافی بهره می برند. در واقع این دیوارها به عنوان یک دیوار پیش ساخته استفاده می شوند. این صفحات جزو نسل جدید شناخته می شوند و مزایای قابل توجهی دارند.

تنوع طراحی با کناف بسیار بالا بوده و به سرعت نصب و اجرا می شوند با مقاومت کناف بالا . این عنصر ساختمانی در ساختمان سازی و طراحی دکوراسیون جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده و به عنوان یک جایگزین برای سایر مصالح استفاده می شود. در واقع با ورود این عنصر ساختمانی به عرصه ساخت و ساز بسیاری از مصالح ساختمانی جایگاه خود را از دست داده اند.

مزایای استفاده از کناف

علاوه بر بالا بودن میزان مقاومت کناف در برابر ضربه، این عناصر ساختمانی مزایای دیگری هم دارند. از جمله این مزایا می توان به کاهش بار مرده ساختمان اشاره کرد. همچنین دیوار های کناف سبک هستند چرا که این دیوار ها تو خالی می باشند لذا جاذبه جایی این محصولات بسیار آسان است.

هزینه حمل و نقل دیوارهای کناف پایین است. از آنجایی که این عناصر جزو مصالح ساخت و ساز خشک به شمار می‌ روند لذا نیاز به زمان مازاد برای خشک شدن ندارند. این مزیت سبب شده تا دیوارهای کناف در فصل زمستان و در مناطق سردسیر کاربرد داشته باشد. همچنین استفاده از این دیوارها میزان زمان لازم برای اجرا و نصب کناف را کاهش داده و یک عایق صوتی عالی به شمار می روند.

معایب استفاده از کناف

یکی از معایب استفاده از دیوارهای کنافی این است که نمی‌ توان در تمام سطوح دیوار از کناف استفاده کرد. در صورتی که در اجرای دیوارهای کنافی از پشم سنگ پلی استایرن استفاده نشود دیوار صدای توخالی و طبل مانند می دهد. اگر برای پر کردن فضای داخلی بین استادها از پشم سنگ و متریال های لازم استفاده شود میزان عایق صوتی کاهش پیدا نمی کند.امروزه سیستم‌ های بدون استفاده از آب جزو مصالح ساختمانی هستند. یکی از این مصالح نوین کناف ها هستند. این دیوار کناف در کشورهای اروپایی رواج بسیار زیادی دارند و جایگزین مصالح ساختمانی به شمار می روند به علت مقاومت کناف .

 

جمع بندی

در این مطلب در مورد مقاومت سقف و دیوار کناف در برابر ضربه بحث کردیم و گفته شد در صورتی که در اجرا و نصب دیوار های کنافی استانداردها و اصول رعایت شوند مقاومت دیوارهای کنافی افزایش پیدا می کند. در واقع بهره مندی و استفاده از دیوارهای کنافی مزایای زیادی به همراه دارد به همین دلیل امروزه به عنوان یک عنصر عالی در ساختمان سازی و طراحی دکوراسیون کناف شناخته شده است.

این محصولات قیمت قابل توجهی نسبت به سایر متریال ها و عناصر ساختمانی دارند علاوه بر آن ایستایی و  عمر مفید خوبی دارند. این عناصر عایق صوتی بسیار خوبی هستند و در مناطق سردسیری و در فصل زمستان نیز کاربرد عالی دارند. بر خلاف سایر عناصر ساخت و ساز ساختمان نظیر گچ ها این متریال ها به زودی خشک شده و به راحتی نصب می شوند.

مقالات مشابه

دیوار های پوششی کناف

انواع دیوار های پوششی کناف

یکی از پرفروش ترین تجهیزات کناف، دیوار های کناف می باشند. دیوار های کناف مانند محصولات کناف، انواع مختلفی دارند…
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست