مراحل بتونه کاری کناف و درزگیری دیوار و سقف کاذب

نحوه بتونه کاری کناف
تجهیزات کناف یکی از پرکاربردترین ترین مصالح های ساختمانی هستند. این تجهیزات انواع مختلفی دارند و نصب کردن آن ها بسیار رایج می باشد.‌ تجهیزات کناف مزایای بسیار زیادی دارند‌‌ و در ادامه مطلب می خواهیم شما را با نحوه ی بتونه کاری با کناف‌ آشنا کنیم. برای درک بهتر این موضوع بهتر است ابتدا با معنی بتونه کاری کناف آشنا شوید. بنابراین همراه ما باشید. 

بتونه کاری کناف

تجهیزات کناف از پنل های گچی ساخته شده اند، این تجهیزات کیفیت بسیار بالایی نسبت به گچ دارند. برای نصب کردن تجهیزات کناف باید پنل های گچی آن در کنار یکدیگر ‌قرار بگیرند و درز های بین پنل ها توسط بتونه از بین برود که به این عمل، بتونه کاری با کناف می گویند.

نحوه ی بتونه کاری با کناف در هفت مرحله

اولین مرحله برای بتونه کاری با کناف، ساخت پودر درز گیری مناسب است. ساخت این پودر اهمیت بسیار بالایی دارد. زیرا قرار است از آن برای درست کردن مواد بتونه استفاده کنیم. هر چند بهتر است این کار را به متخصصین بسپارید. اما در ادامه طرز ساخت پودر درزگیری را آموزش می دهیم.
برای ساخت پودر درز گیری شما می توانید از مصالح مختلفی مانند پودر بتونه کناف، مل و ماستیک و.. استفاده کنید‌. پیشنهاد می کنیم در این مرحله حتما از بهترین مصالح استفاده کنید. هر چه کیفیت پودر درز گیری بالا باشد، بتونه کاری کناف‌‌ با کیفیت بیشتری انجام می شود. برای خرید سقف کناف با بهترین کیفیت با ما همراه شوید.

آماده کردن سطح بتونه

دقت داشته باشید که قبل از بتونه کاری با کناف شما باید سطح پنل ها و درز ها را کاملا تمیز کنید، به صورتی که تمام آلودگی، گرد و‌ غبار ها از بین برود. این عمل باعث می شود تا سطح پنل ها و درزگیر ها پاکسازی شوند، برای پاکسازی سطح این تجهیزات پیشنهاد می کنیم از یک دستمال خشک استفاده کنید. جالب است بدانید که اگر مرحله ی دوم بتونه کاری با کناف را انجام ندهید، آشغال ها و گرد و غبار موجود در داخل درز ها و سطح های پنل با بتونه ترکیب می شوند و در نتیجه بتونه کاری به صورت ناهموار اجرا می شود.
مراحل بتونه کاری کناف

 آماده کردن درز ها برای بتونه کاری با کناف

بعد از تمیز کردن پنل و یکسان کردن سطح انها، شما می توانید با استفاده کردن از نوار کناف درز های موجود در بین پنل ها را از بین ببرید. نوار های کناف یکی از پرفروش ترین تجهیزات کناف می باشد. استفاده کردن از این تجهیزات باعث می‌شود تا بتونه ی خشک شده بعد از بتونه کاری، از لا به لای درز ها عبور نکند به بیرون نریزد.

آماده کردن خمیر بتونه برای بتونه کاری با کناف

در این مرحله شما باید پودر درز گیری تهیه شده در مرحله اول را با دقت کردن به دستورالعمل آن که بر روی پک‌ آن نوشته شده را بخوانید و طبق آن عمل کنید. برای درست کردن خمیر بتونه کاری شما باید به مقدار نوشته شده روی. بسته بندی پودر، پودر به آب اضافه کنید. برای انجام دادن این مرحله باید صبر و حوصله به اندازه کافی داشته باشید، سپس پودر بتونه را به آرامی به آب اضافه کنید.
دقت کنید که به هیچ وجه تمامی پودر را به اب اضافه نکنید و این عمل را در چند مرحله انجام دهید. پس از اضافه کردن پودر در هر مرحله باید با استفاده از یک کاردک مخلوط پودر و آب را به هم بزنید. این کار منجر می‌شود تا خمیر بتونه کاری یکدست شود و از گلوله گلوله شدن آن ها جلوگیری شود. دقت کنید که مقدار آب و پودر کناف تقریبا باید مساوی باشد، خمیر پودر درزگیری کناف باید غلظت مناسبی داشته باشد و نه خیلی غلیظ و نه خیلی رقیق باشد. پیشنهاد می کنیم حتما هنگام اضافه کردن پودر به آب پودر را به صورت متمرکز در یک نقطه نریزید و سعی کنید آن را به صورت پراکنده روی سطح آب پخش کنید.

بتونه کاری با کناف

این مرحله اصلی ترین مرحله است و حتما هنگام انجام دادن آن دقت کنید. یک کاردک یا لیسه تهیه کنید و با استفاده از آن خمیر بتونه را به اندازه کافی بردارید. سپس خمیر بتونه را از سمت بالا به پایین روی درز های پنل بکشید. پیشنهاد می کنیم در این مرحله حتما از کاردک بزرگ استفاده کنید، هر چه کاردک یا لیسه شما بزرگ تر باشد به راحتی می توانید‌ درز ها را از بین ببرید. اگر چه انجام این کار به نظر آسان به نظر می رسد، اما بهتر است که از متخصصین این امر قرار بگیرید. برای نصب سقف کناف با ما در تماس باشید و از نمونه کارهای ما دیدن نمایید.

یکدست و هموار کردن سطح بتونه کاری شده با کناف

در این مرحله برای یکسان کردن سطح بتونه شده سقف کناف و یا دیوار کناف باید از یک سنباده استفاده کنید. یک سنباده بردارید و با استفاده از آن تمام ناهمواری ها را از بین ببرید تا سطح کاملا یکدست و هموار شود. جالب است بدانید که این مرحله اهمیتی بسیار زیادی دارد. هموار کردن سطح بتونه کاری شده بسیار مهم است. مخصوصاً اگر بخواهید آن ها را رنگ آمیزی کنید.
مراحل بتونه کاری کناف

روغن کاری

پس از هموار و یکدست سطح بتونه شده اگر مایل به رنگ آمیزی پنل های کناف در دیوار کاذب و یا سقف کناف هستید باید ابتدا آن ها را روغن کاری کنید. در این مرحله شما باید حتما یک روغن مخصوص زیر کاری کناف و غلطک تهیه کنید. با استفاده از غلطک روغن را به تمامی سطح پنل ها بمالید، این کار سبب می شود تا پنل های بتونه کاری شده برای رنگ آمیزی آماده شوند. دقت کنید که اگر تمایل به رنگ آمیزی این تجهیزات را ندارید از این مرحله صرف نظر کنید.

بهترین تجهیزات بتونه کاری کناف را از کجا تهیه کنیم؟

همانطور که گفتیم برای بتونه کاری با کناف شما نیاز به پور درزگیری و سایر تجهیزات دارید.‌ این تجهیزات انواع مختلفی دارند و توسط برند های متفاوتی با کیفیت های مختلف تولید می‌شوند و به بازار عرضه می گردند. شرکت کناف آوگون یک کمپانی ایرانی است که در زمینه تولید، فروش و نصب انواع تجهیزات کناف فعالیت می کند‌. این شرکت بالای پانزده سال سابقه در حوزه کناف دارد.
بنابراین محصولات این شرکت از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. شرکت کناف آوگون دارای تیم قوی و ماهر در اجرای کناف و تعمیر انواع سقف و دیوار کاذب در سراسر ایران و کشور های حاشیه است. این کمپانی دارای بیست و پنج تیم اجرایی حرفه ای کناف می باشد و درون‌ هر تیم یک مهندس معماری وجود دارد تا فعالیت های تیم را نظارت و بازرسی کند‌. برای خرید تجهیزات کناف از شرکت کناف آوگون به سایت کناف آوگون مراجعه کنید. شما می توانید با مراجعه به این سایت انواع تجهیزات کناف مانند سقف کاذب طرح دار، عایق رطوبتی کناف، باکس کناف و…. را مشاهده کنید.

مقالات مشابه

دیوار های پوششی کناف

انواع دیوار های پوششی کناف

یکی از پرفروش ترین تجهیزات کناف، دیوار های کناف می باشند. دیوار های کناف مانند محصولات کناف، انواع مختلفی دارند…
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست