باید ها و نباید های استفاده از عایق رطوبتی کناف

تقریبا همه‌ ما می دانیم که رطوبت به سازه های ساختمان و تجهیزات آن آسیب می زند و باعث فرسودگی و از بین رفتن آنها می شود. پس با من همراه شوید تا در مورد الزام استفاده از عایق رطوبتی کناف بیشتر بدانیم. در تجهیزات ساختمان از آهن و فلزات مخنلفی استفاده می شود. آهن در برابر رطوبت و اکسیژن واکنش می دهد و زنگ می زند همچنین باعث ترد شدن و خرد شدن آهن می گردد.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که رطوبت می تواند حتی به اجزای اصلی ساختمان آسیب بزند و باعث تخریب و فرسوده شدن ساختمان بشود. رطوبت و آب همچنین می تواند به مصالح اصلی ساختمان مانند، سنگ و آجر آسیب بزند و با یخ زدگی در بازه زمانی طولانی مدت آن ها را بشکند و باعث خرد شدن آجر ها و سنگ ها بشود.

عایق رطوبتی کناف چیست؟

یکی از مکان های مناسب برای رشد حشرات و قارچ ها محیط های مرطوب و گرم می باشد. بنابراین می توانیم به این نتیجه برسیم که، وجود رطوبت در خانه و ساختمان می تواند شرایط بهتری برای زندگی حشرات و قارچ ها ایجاد کند. این مساله همچنین میتواند احتمال حضور آن ها را در منزل افزایش دهد.
رطوبت باعث باد کردن گچ بر روی دیوار و تخریب و خرد شدن آن می شود. این امر می تواند باعث خراب شدن فضای داخلی خانه و دیوار ها گردد. با توجه به آسیب هایی که رطوبت و نم می تواند به خانه وارد کند، بهتر است از بوجود آمدن آن هر چه سریع تر جلوگیری نماییم.

بهتر است هر قسمتی است از ساختمان و خانه که می تواند در معرض رطوبت قرار بگیرد به صورتی پوشش بدهیم که دیگر رطوبت نتواند به آن نفوذ کند و باعث تخریب و آسیب دیدن آن شود. عایق های رطوبتی تجهیزاتی هستند که جلوگیری می کنند از نفوذ و رطوبت و نم به منزل و آن ها را پوشش می دهند. برای خرید عایق رطوبتی کناف و دیوار کناف می توانید به سایت کناف اوگون‌ مراجعه نمایید.

اهمیت استفاده از عایق های رطوبتی در کناف

عایق رطوبتی کناف یکی از لوازم جدید و پیشرفته می باشد که از ورود و نفوذ رطوبت به خانه، زنگ زدن در برابر نم‌ و رطوبت، فرسودگی خانه در برابر رطوبت، آسیب دیدن مصالح ساختمانی در مقابل رطوبت و…. جلوگیری می کند.
این عایق ها از بهترین مواد و جنس تشکیل شده اند و می توانند از نفوذ آب جلوگیری کنند، امروزه به جای استفاده از قیر گونی و ایزوگام از عایق رطوبتی کناف در منازل و ساخت و ساز ها استفاده می کنند.
عایق های رطوبتی کناف به راحتی نصب می شوند که یکی از مهم ترین ویژگی های آنها به حساب می آید. همچنین قیمت مقرون به صرفه‌ی آن از دلایل دیگر محبوبیت این تجهیزات در سازه‌هایی مانند سقف کناف محسوب می‌گردد که باعث می شود فروش آن افزایش پیدا کند.

 

قیمت انواع عایق رطوبتی کناف

استحکام، کشسانی، انعطاف

عایق رطوبتی کناف انعطاف پذیری بالایی دارد. به همین دلیلی به سادگی کش می آید و از قدرت کشسانی بالایی برخوردار است. علاوه بر این، عایق های موجود به دلیل انعطاف پذیری بالا، در مقابل ترک های ساختمان که در طول زمان به وجود می آید، و یا ترک های ناشی از گرما کش می آیند بسیار انعطاف پذیر می باشند.

این تجهیزات علاوه بر انعطاف پذیری و کشسانی، قدرت چسبندگی بالایی نیز دارند. این امرسبب می شود که به راحتی به سطح های مختلف بچسبد. عایق های رطوبتی کناف به آسانی و بدون دشواری بر روی دیوار و کف منزل می چسبند و یک پوشش یک سره و یکسان بدون درز ایجاد می کنند.

ضخامت پوششی که توسط این تجهیزات ایجاد می شود، نسبت به سایر عایق های رطوبتی مانند ایزوگام و قیر، بسیار کمتر می باشد. عایق رطوبتی کناف به صورت مایع مصرف می گردد و پوشش بسیار نازکی را بر روی سطح مورد نظر ایجاد می کند. سایت کناف آوگون عرضه کننده عایق رطوبتی کناف و محصولات دیگر مانند سقف های کاذب خود ایستا می باشد، شما می توانید این محصولات را به راحتی در این سایت خریداری کنید‌. از انواع عایق  میتوان در فرشگاه های زنجیره ای نیز استفاده نمود که با توجه به وجود قفسه فروشگاهی و قفسه راک  با اطمینان از خرابی میتوان جلوه محیط را تغییر داد.

مزایای عایق رطوبتی کناف

در ادامه این مقاله می خواهیم شما را با مزایایی که عایق رطوبتی کناف دارد آشنا کنیم و ویژگی هایی که باعث برتری آن نسبت به سایر عایق ها است را شرح دهیم.
مهم ترین ویژگی این تجهیزات عبارت است از: قیمت مناسب و مقرون به صرفه بودن از نظر اقتصادی و بودجه مالی. مقاومت بالا در برابر رطوبت و نم و همچنین فشار بالای آب. جلوگیری از نفوذ رطوبت به ساختمان. نصب سریع و آسان بدون دشواری. مقاومت در برابر ساییده شدن و در برابر اشعه های فرابنفش خورشید و همچنین در مقابل اقلیم های آب و هوایی.
موارد دیگری مانند انعطاف پذیری بالا، قابلیت کشسانی، توانایی اجرا و نصب کردن آن بر روی سطح های مختلف. جلوگیری از فرسودگی منزل، حفاظت از مصالح ساختمانی در برابر رطوبت، چسبندگی و مقاومت بالا در مقابل ضربه های آب و…. از دیگر ویژگی های این تجهیزات است.
همچنین این تجهیزات توانایی پوشش انواع کف های سیمان و بتنی، توانایی پوشش دیوار هایی که از جنس سیمان و گچ هستند را دارند.

 

خرید و قیمت انواع عایق رطوبتی کناف

موارد کاربرد تجهیزات عایق رطوبتی کناف

در آب بندی استخر ها و منبع های آب، تزیین و زیبا کردن قطعه های سفالی و گلی، عایق کردن پشت بام. دستشویی و حمام که این مکان ها بیشتر با رطوبت و آب درگیر می باشند، از عایق آبی کناف استفاده می شود.

البته شما می توانید در پوشش سقف های شیروانی و ایرانیتی، پوشش پاشنه درب های چوبی، پوشش ترکها و شکاف ها و جلوگیری از نفوذ آب در آنها، عایق کاری و ایجاد پوشش در آشپزخانه. عایق کاری کف و بدنه کولر همچنین محافظت از آن ها در مقابل زنگ‌ زدگی و اکسیده شدن، عایق کردن و پوشش لوازم آهنی و فلزی ساختمان. عایق کردن مصالح ساختمانی و پوشش آنها در مقابل رطوبت و نم نیز از این تجهیزات استفاده کنید.

سخن پایانی

سایت کناف آوگون، عایقهای رطوبتی کناف را به بازار عرضه می کند و سابقه بالایی در فروش محصولات خود به مشتریان گرامی دارد. با مراجعه به سایت کناف آوگون می توانید از قیمت عایق های رطوبتی کناف مطلع شوید.

مقالات مشابه

دیوار های پوششی کناف

انواع دیوار های پوششی کناف

یکی از پرفروش ترین تجهیزات کناف، دیوار های کناف می باشند. دیوار های کناف مانند محصولات کناف، انواع مختلفی دارند…
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست