اکسنت وال چیست ؟ کاربرد کناف در اکسنت وال ؟

کاربرد اکسنت وال چیست؟

اکسنت وال، شاید با شنیدن نام اکسنت وال این سوال برایتان پیش آید که اکسنت وال چیست؟ و کاربرد کناف در اکسنت وال چیست؟ در این مطلب به طور کامل در مورد این موضوع بحث می کنیم. در واقع اکسنت وال دیواری است که در طراحی داخلی وجود دارد و معنی این عبارت دیوار شاخص می باشد. به دیواری که تمام تمرکز فضا بر روی آن باشد دیوار شاخص و اکسنت وال گفته می شود.

در طراحی این دیوار باید از روش‌ های مبتکرانه و نو استفاده کنید تا نتیجه کار بسیار زیباتر شود و دیوار شاخص و اکسنت وال به زیبایی دکوراسیون بی افزاید. بعضی افراد معتقد هستند که دیوار و  اکسنت وال است که روبروی هر فضای قرار داشته باشد و به چیدمان و نحوه طراحی و دکوراسیون محیط بستگی دارد. در طراحی این دیوار از متریال گوناگونی بهره می برند.این سوال برای همه ی ما پیش می آید که بهترین رنگ و بهترین مکان برای طراحی اکسنت وال کجاست؟ در این مطلب در مورد این سوالات بحث می کنیم.

بحث در مورد بهترین رنگ ها برای استفاده در دیوار شاخص

در قسمت قبل گفته شد که  دیوار شاخص که در دکوراسیون داخلی تاثیر گذار است. برای انتخاب رنگ در طراحی دیوار شاخص باید به رنگ بندی و تم محیط منزل توجه داشته باشید. با توجه به این موارد متوجه می شویم که بهترین رنگ در طراحی دیوار برجسته رنگی است که تضاد چشمگیری با رنگ بندی موجود در محیط منزل داشته باشد.

در واقع رنگ دیوار شاخص و اکسنت وال نباید شبیه به اتاق باشد و باید با آن تضاد چشم گیری داشته باشد. در بعضی مواقع رنگ انتخابی با طرح ادغام می شود. به عنوان مثال در طراحی دکوراسیونی ممکن است از رنگ های سرد نظیر رنگ آبی روشن استفاده کنند.این رنگ سرد ممکن است خاکستری روشن باشد یا به عبارت دیگر با رنگ های سرد همخوانی و سازگاری داشته باشد. همچنین رنگ انتخابی ممکن است قرمز آجری باشد یا به عبارت دیگر با رنگ های سرد تضاد داشته باشد.

اکسنت وال چیست

بهترین مکان برای ایجاد دیوار برجسته

در واقع می توانید در هر قسمت از خانه نظیر اتاق خواب ها و اتاق های نشیمن و حتی آشپزخانه از این دیوارها استفاده کنید. بهتر است بگوییم که استفاده از دیوار برجسته هیچ محدودیت ندارد. متقاضیان می‌ توانند با تشخیص و سلیقه خود از این دیوار در سایر قسمت های خانه استفاده کنند. در بعضی دکوراسیون ها دیوار برجسته  و اکسنت وال در پشت نقطه کانونی اتاق ایجاد می شود.

به عنوان مثال می توانید بر روی دیوار نزدیک شومینه و دیواری که بر روی آن آینه قرار دارد یا دیوار پشت تخت خواب و مبل ها دیوار اکسنت وال را ایجاد کنید. در بعضی دکوراسیون ها دیوارهای برجسته واکسنت وال در قسمتی قرار می‌ گیرد که هیچ نقطه کانونی در آن قسمت وجود ندارد. هدف از طراحی بر روی این دیوارها پوشاندن دیوارهای ساده یا به عبارتی طراحی دیوار های ساده است. دیوار برجسته در کنار درب یا پنجره هیچ زیبایی ندارد به همین دلیل روی دیوار هایی که در پنجره قرار دارند از دیوارهای برجسته استفاده نکنید.

متریال های طراحی دیوار برجسته و کاربرد کناف در اکسنت وال

از جمله مهم‌ ترین متریال می‌ توان به اسلب سنگ و دیوارکوب، کاغذ دیواری، کناف، شلف مخفی و..‌. اشاره کرد. شاید با شنیدن نام کناف این سوال در ذهن شما ایجاد شود که کاربرد کناف در اکسنت وال چیست؟ در ادامه در مورد این سوال بحث می کنیم.

کناف قابلیت انعطاف پذیری بالایی داشته و می تواند به اندازه و فرم های گوناگونی بر روی دیوار اجرا شود. بهتر است بگوییم که  کناف یکی از بهترین متریال برای طراحی و اجرای دیوار برجسته و اکسنت وال در سبک مینیمال است. کناف در طراحی و اجرای دیوار برجسته در دکور های مینیمال نقش مهمی دارد. همانطور که می دانیم مهمترین اصل در طراحی دکور های مینیمال سادگی است. حالا که با کاربرد کناف در اکسنت وال آشنا شدید بهتر است بدانید که طراحی کناف باید توسط تیم اجرای کناف انجام گیرد که تخصص و مهارت کافی در این زمینه دارند.

نکات مهم برای ایجاد دیوار برجسته در دکوراسیون داخلی

در طراحی و اجرای دیوار برجسته و اکسنت وال باید توجه داشته باشید که انتخاب و استفاده از رنگ های برجسته مانند رنگ های ارغوانی و بنفش و… می تواند سبب زیباتر شدن دکوراسیون داخلی شود. البته مهم ترین نکته این است که رنگ انتخابی شما باید با رنگ دکوراسیون و سایر قسمت های خانه هماهنگی داشته باشد. رعایت این اصل و قاعده به شما اجازه می دهد تا بتوانید از هر رنگی  استفاده کنید.

برای رنگ آمیزی دیوار برجسته واکسنت وال می توانید از طرح های خاص بهره ببرید. به عنوان مثال در طراحی دیوار برجسته و اکسنت وال می‌ توانید طراحی های رایج را کنار گذاشته از طراحی و رنگ های استفاده کنید که کمتر به کار گرفته شده اند‌. مثلا می توانید از رنگ های متالیک برای رنگی کردن برخی از قسمت های دیوار استفاده کنید. در واقع بهتر است بگوییم که تفکر خلاقانه و سلیقه شما می تواند در طراحی  دیوار برجسته تاثیر گذار باشد.

ایجاد دیوار برجسته در دیوارهایی به رنگ‌ خنثی

خوشبختانه حتی اگر اتاق یا قسمت های مختلف را با رنگ های خنثی رنگ آمیزی کرده باشید هم می توانید دیوارهای برجسته و اکسنت وال را ایجاد کنید. بهتر است بگوییم که دیوارهای شافر است یا دیواره برجسته در همه مکان ها قابلیت اجرا دارند. شاید با شنیدن نام دیوار شاخص رنگ هایی نظیر قرمز و آبی روشن در ذهنتان تداعی شود. بهتر است در رنگ آمیزی اتاق هایی به رنگ های خنثی از رنگی نظیر قهوه ای تیره استفاده کنید. این رنگ می‌ تواند یک انتخاب ایده آل برای ایجاد دیوار برجسته و اکسنت وال در اتاق باشد.

همانطور که اشاره کردیم دیوارهایی که دارای درب یا پنجره هستند به هیچ عنوان انتخابی مناسب برای ایجاد دیوار برجسته به شمار نمی رود. عدم رعایت این موضوع می تواند سبب گنگ و مبهم شدن فضای اتاق شود.

نمونه سقف کناف

استفاده از نقاط مرکزی منزل

برای طراحی دیوار برجسته و اکسنت وال بهتر است به سراغ دیوار هایی بروید که در دو نقطه کانونی قرار دارند یا به عبارت دیگر به سراغ دیوار هایی بروید که بیشتر جلوه می‌ کنند و به چشم می آیند. همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم دیواری که دارای شومینه دیواری است بهترین انتخاب برای ایجاد دیوار برجسته به شمار می رود. این دیوار به نسبت دیگر دیوارها بیشتر به چشم می آید.

بنابراین می توانید این دیوار را به دیوار برجسته تبدیل کنید. البته انتخاب قسمت های کانونی و نقاط مرکزی دیگر یک گزینه ایده آل به شمار رود. به عنوان مثال دیواری که بر روی تابلو نقاشی قرار دارد یا سایر وسایل های تزیینی بر روی آن خودنمایی می‌ کنند می‌ تواند بهترین انتخاب برای ایجاد دیوار شاخص و اکسنت وال به شمار روند.

استفاده از رنگ های تیره برای طراحی  دیوار شاخص

انتخاب رنگ تیره می تواند یکی از بهترین ایده ها برای زیبا سازی دیوار شاخص و اکسنت وال به شمار رود. در انتخاب رنگ بهتر است به سراغ رنگی تیره تر از رنگ سایر دیوار ها بروید. همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم تضاد در ایجاد دیوار شاخص می‌ تواند سبب زیباتر شدن دیوار شود. بنابراین می توانید از رنگ های روشن تر از سایر دیوارهای اکسنت وال نیز استفاده کنید.

توجه داشته باشید که انتخاب رنگ معکوس می تواند کمی دشوار باشد چرا که فقط طراحان داخلی ماهر می توانند از پس آن بر آیند. اگر نمی دانید از چه رنگی باید استفاده کنید بهتر است از رنگ سایر دیوار ها بهره مند شوید و فقط رنگ انتخابی شما یکی دو درجه از رنگ دیوار تیره تر یا روشن تر باشد. مثلاً اگر رنگ سایر دیوار ها آبی است می توانید دیوار شاخص و اکسنت وال را با رنگ آبی تیره رنگ آمیزی کنید.

هماهنگی رنگ دیوار شاخص با وسایل تزیینی و تابلوها

هماهنگی رنگ دیوار شاخص و اکسنت وال با سایر دیوار ها و وسایل تزیین نظیر تابلو ها یکی از اصول مهم در ایجاد دیوار شاخص به شمار می رود. برای حفظ این هماهنگی حتما لازم نیست هزینه زیادی کنید بلکه می توانید وسایل تزیینی کوچک را با رنگ دیوار شاخص ست کنید. مثلا می توانید رنگ بالش های کوچک بر روی تخت یا کوسن های کوچک بر روی مبل را با رنگ دیوار شاخص هماهنگ کنید. از هماهنگی رنگ های قسمت های قالب نظیر اثاثیه بزرگ و پرده ها خودداری کنید. یکدست بودن رنگ اثاثیه بزرگ و وسایل تزیینی جاگیر با دیوار اکسنت وال سبب یکدست نشان دادن رنگ محیط می شود که بسیار زننده است و جلوه ی جالبی ندارد.

جمع بندی

در این مطلب در مورد کاربرد کناف در اکسنت وال توضیح دادیم. در واقع کاربرد کناف در اکسنت وال بسیار زیاد است و کناف یکی از بهترین متریال و مواد اولیه برای طراحی و ایجاد دیوار شاخص به شمار می رود. استفاده از این متریال در طراحی دیوار در سبک مینیمال اهمیت زیادی دارد. امروزه برای طراحی دکوراسیون های داخلی به سراغ ایجاد دیوارهای شاخص اکسنت وال می روند. ایجاد این دیوارها بر روی قسمت های خالی خانه می تواند جلوه ای زیبا به دکوراسیون داخلی منزل بدهد. امروزه اکثر صاحبان خانه ها ترجیح می دهند برای طراحی داخلی منزل خود از هنرهای جدید استفاده کنند. استفاده از این هنرها نه تنها جلوه ای زیبا به محیط می دهد بلکه در روحیه افراد می تواند تاثیر مثبت داشته باشد.

مجموعه کناف آوگون مجری انواع پروژه های دیوار و سقف کناف با مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت در سراسر ایران می باشد.

مقالات مشابه

دیوار های پوششی کناف

انواع دیوار های پوششی کناف

یکی از پرفروش ترین تجهیزات کناف، دیوار های کناف می باشند. دیوار های کناف مانند محصولات کناف، انواع مختلفی دارند…
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست