اهمیت تعیین وزن سقف کاذب

تعیین وزن سقف کاذب و قیمت آن

سقف های کاذب امروزه فروش بالایی دارد و در بسیاری از ساختمان ها، ادارات، تالار ها و رستوران ها نصب می شود.
نصب کردن سقف های کاذب بسیار راحت می باشد و طی مدت زمان کوتاهی بر روی سقف نصب می شوند. با اینکه نصب کردن سقف های کاذب زمان کوتاهی می گیرد و آسان می باشد، اما نکات ریزی وجود دارد که هنگام نصب کردن باید به آن دقت کنیم؛ برای مثال تعیین وزن سقف های کاذب یکی از نکات ریز در نصب آن به حساب می آید.

چگونگی تعیین وزن سقف کاذب

برای تعیین وزن سقف کاذب از یک نمودار خاص استفاده می کنیم. در این نمودار نوع پوشش کاری سقف کاذب بر روی محور افقی قرار دارد. پس از تعیین نوع پوشش کاری یک خط را به صورت مورب بر محور عمود می کنیم.

نقطه بر خورد این دو خط که در آن یکدیگر را قطع می کنند. یک نقطه را بر روی محور عمودی به ما نشان می دهد که با وصل شدن آن به محور عمودی وزن زیرسازی و پانل مشخص می شود. تعیین وزن سقف کاذب برای نصب کردن آن بسیار مهم است. بنابراین قبل از نصب کردن باید از وزن دقیق آن مطلع باشیم.

0 تا 100 معرفی تجهیزات سقف کاذب

سقف های کاذب یکی از تجهیزات ساختمانی نوین می باشد که امروزه استفاده از آن بسیار رایج است. سقف های کاذب برای دکوراسیون داخلی منزل و ساختمان های مختلف استفاده می شود، علت اصلی نصب سقف های کاذب تغییر دکوراسیون و زیبایی آن می باشد که به سقف می دهد.
جالب است بدانید جنس این سقف ها ترکیبی از شیشه، فایبر گلاس، گچ، پلاستیک، میلگرد، ورق گالوانیزه و… می باشد. در نتیجه این تجهیزات به صورت آماده در کارخانه ها تولید می شود و در بازار به فروش می رسد.

 

مراحل تعیین وزن سقف کاذب

مناسب ترین مکان برای استفاده از سقف کاذب با وزنهای مختلف

سقف های کاذب و دیوار کناف امروزه در مراکز تجاری و مراکز خرید، تالار ها و رستوران ها و همچنین در خانه ها برای سقف حمام، اتاق نشیمن، سرویس بهداشتی و..‌. استفاده می شود.
توجه کنید که نوع سقف های کاذب نصب شده در حمام و سرویس بهداشتی باید ضد آب باشد و همچنین مقاومت بالایی در برابر رطوبت و آب داشته باشند، و در صورت برخورد آب با آنها زنگ نزنند. البته تعیین وزن سقف کاذب در میزان استحکام و ایمنی ساختمان بسیار موثر است.
سقف های کاذب به دیوار های اطراف خود وصل می شود و وزن دیوار های اطراف را تحمل می کند. سقف های کاذب به راحتی نصب می شوند و از نظر اقتصادی و مالی بسیار مقرون به‌ صرفه می باشند. این سقف ها در رنگ ها و طرح های مختلف با جنس های مختلف تولید می شود و تنوع بالایی دارد. علاوه بر این سقف های کاذب انواع مختلفی دارد و با توجه به ویژگی های هر کدام از آنها می توانید تجهیزات مناسب خود را تهیه و نصب کنید. از دلایل دیگر این فناوری می توان به مقاوت در برابر زلزله و رطوبت اشاره کرد. همچنین این سقف ها باعث سبک تر شدن منزل و ساختمان ها مانند برج ها می شوند.

کاربرد های سقف کاذب

سقف های کاذب انواع گوناگونی دارند که هر کدام از آنها کاربرد مخصوص خود را دارد و در مکان ویژه ای نصب می شود. در ادامه مطلب شما را با چندین نوع از سقف های کاذب آشنا می کنیم و کاربرد آن را بیان می کنیم‌:

سقف کاذب همراه با پنل گچی

این سقف ها از فلز آلومینیوم ساخته شده اند و درون آنها پنل های گچی قرار می گیرد. این نوع سقف های کاذب در طرح های مختلفی تولید می شوند و در صورت آسیب دیدن به راحتی می توان قطعه های ان‌‌ را عوض کرد، همچنین ایمنی بالایی در برابر زلزله دارد.

سقف های کاذب pvc

این سقف ها قابل شست و شو‌ هستند و به راحتی شسته می شوند. سقف های pvc ضد حریق می باشند و در مقابل آتش سوزی مقاومت بالایی دارند همچنین زیبایی خاصی دارند و طول عمر آنها بالا می باشد.

سقف های کاذب رابیتس

جنس این سقف ها از گالوانیزه به صورت مشبک است. سقف های رابیتس در دو نوع مسطح و برجسته به بازار عرضه می شود. مزایای این سقف انعطاف پذیری بالای آن می باشد و می توان طرح های مختلفی را با آن اجرا کرد.

سقف کاذب چوبی

سقف های کاذب چوبی فضایی دلنشین، گرم و‌ صمیمی در محیط ایجاد می کند. این سقف ها جزو پرفروش ترین سقف های چوبی است و بسیار متفاوت و زیبا نسبت به سایر سقف های کاذب می باشد. این سقف از دو قسمت اصلی و فرعی ساخته شده اند که قسمت اصلی آن از جنس فولاد و قسمت فرعی آن از جنس چوب می باشد که باعث زیبایی آن شده است و از طرفی تعادل وزن را ایجاد می کند.

سقف کاذب شیشه ای
سقف های کاذب شیشه ای بیشتر برای دکوراسیون داخل ساختمان استفاده می شود. جنس شیشه ها سکوریت می باشد و به دلیل عبور نور از آنها باعث زیبایی محیط و نورپردازی محیط می شود. البته در انتخاب هر کدام از این جنس ها باید به تعیین وزن سقف کاذب و البته ساختمان مورد نظر توجه داشت.

 

اهمیت تعیین وزن سقف کاذب

مزایای نصب کردن سقف های کاذب با وزن مناسب

  1. با نصب کردن سقف های کاذب در منزل و یا ساختمان ها، ارتفاع سقف کاهش پیدا می کند. این کوتاهی سقف شکل خاصی به خانه می دهد که باعث زیبایی آن می شود و تاثیر زیادی بر روی دکوراسیون منزل می گذارد.
  2. سقف های کاذب عایق صدا می باشند و از عبور کردن صدا و اذیت کردن ساکنین آپارتمان جلوگیری می کند.
  3. این تجهیزات به راحتی تعمیر می شوند و در صورت آسیب خوردن به سادگی می توان آن را تعمیر کرد‌.
  4. علاوه بر این، سقف های پیش آماده یا کاذب که اغلب به صورت کناف هستند، ایراد و نقص های سقف های اصلی را
    می پوشاند.
  5. این کناف ها عایق خوبی برای سرما و گرما می باشند.
    بنابراین؛ در فصل زمستان و پاییز که دمای هوا کاهش می یابد، از عبور گرمای منزل جلوگیری می کند. در فصل های گرم تابستان سرمای درون خانه را به بیرون منتقل نمی کند و باعث حفظ و پایداری دمای محیط داخلی می شود. البته تمام این مزایا به شرطی عملی می شود که تجهیزات مربوطه را درست انتخاب کنیم و از تعیین وزن سقف کاذب غافل نشویم.

سخن پایانی

سایت کناف آگون عرضه کننده انواع سقف های کاذب می باشد. برای اطلاع از قیمت ها و مشاهده انواع سقف های کاذب می توانید به این سایت مراجعه کنید و محصول مناسب خود را با توجه به نیاز های خود تهیه و خریداری کنید.‌

مقالات مشابه

دیوار های پوششی کناف

انواع دیوار های پوششی کناف

یکی از پرفروش ترین تجهیزات کناف، دیوار های کناف می باشند. دیوار های کناف مانند محصولات کناف، انواع مختلفی دارند…
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست