نکات نگهداری و تمیز کردن سقف کناف

نحوه تمیز کردن سقف کناف

سقف های کناف انواع مختلفی دارند، مانند سقف ضد آتش، سقف ضد آب و….. که با توجه به کاربرد خود در مکان های مختلفی نصب می شوند‌. این سقف ها مزایای بسیار زیادی دارند به طور مثال سقف های کناف عایق صدا می باشند، از ورود صدا و پخش شدن آن جلوگیری می کنند. بنابراین استفاده از این تجهیزات در مجتمع های مسکونی بسیار ضروری می باشد.

سقف های کناف طرحدار باعث زیبایی منزل و دکوراسیون آن می شوند. همچنین این سقف ها نورپردازی زیبایی در منزل ایجاد می کنند و فضای خانه را دلنشین تر جلوه می دهند. سقف های کناف در طولانی مدت کثیف می شوند و بر روی آن ها گرد و غبار می نشیند. بنابراین باید آن ها را به طور مرتب و ماهانه تمیز کنید. تمیز کردن سقف های کناف به مهارت خاصی نیاز ندارد، اما نکاتی وجود دارد که باید آن ها را رعایت کنید. در ادامه مطلب نحوه تمیز کردن سقف های کناف را به شما توضیح می دهیم و نکات مهم مربوط به نگهداری آن را بیان می کنیم. از انواع سقف های کاذب میتوان در فرشگاه های زنجیره ای نیز استفاده نمود که با توجه به وجود قفسه فروشگاهی با سقف زیبا میتوان جلوه محیط را تغییر داد.

چرا باید تمیز کردن سقف کناف را جدی بگیریم؟

دیوار کناف و سقف های کناف هم، مانند دیوار های دیگر آلوده و کثیف می شوند. خاک، گرد و غبار، نقاشی کشیدن بر روی دیوار می تواند باعث آلودگی این تجهیزات بشود‌. جالب است بدانید تمیز کردن سقف کناف مزایای بسیاری دارد که در ادامه به آن می پردازیم:

  • عمر کناف و تجهیزات کناف نصب شده، افزایش پیدا کند و دیرتر خراب شود.
  • محیط خانه، اتاق، محل کار و.. تمیز و بهداشتی بماند.
  • پیشگیری از هزینه های اضافه ناشی از تعمیر کناف.

روش های تمیز کردن سقف کناف

سقف های کناف و تجهیزات آن به طور متوسط و با توجه به جنس خود بین بیست تا بیست و پنج سال عمر می کنند‌. اگر کناف شما ترک خورده و یا پوسته پوسته شده، یعنی کناف شما خراب شده است و یا در حال استهلاک می باشد. اما نگران نباشید، زیرا شما می توانید با تمیز کردن سقف کناف و تجهیزات آن از آسیب دیدن و ترک خوردن آن ها جلوگیری کنید. البته باید توجه کنید که تمیز کردن سقف کناف باید مرتب و به صورت ماهانه انجام شود.
برای خرید سقف کناف و تجهیزات کناف به سایت کناف آوگون مراجعه کنید. سایت کناف آوگون عرضه کننده سقف های کناف و تجهیزات دیگر مانند دیوار کناف، عایق رطوبتی کناف، سقف کاذب خود ایستا و… می باشد. برای خرید این محصولات و اطلاع از قیمت ها به این سایت مراجعه کنید. همچنین سایت کناف آوگون تنوع بالایی در محصولات خود دارد و به راحتی می توانید محصول مورد نیاز خود را در این سایت تهیه کنید.

نحوه ی از بین بردن انواع لکه ها بر روی کناف

راه های بسیاری برای گردگیری و زدودن غبار از کناف وجود دارد. در ادامه مطلب قصد داریم شما را با نحوه تمیز کردن انواع آلودگی ها آشنا کنیم. لذا همراه ما باشید.

پاک کردن جای مداد بر روی دیوار کناف

ممکن است شما چندین فرزند کوچک داشته باشید که دیوارهای اتاق و منزلتان را با مداد نقاشی کرده باشند‌.
برای تمیز کردن این نقاشی ها و خط های ایجاد شده کافی است از پاک کن استفاده کنید‌. پاک کن تمام طرح های ایجاد شده توسط مداد را از بین می برد. البته دقت کنید که این کار را با ظرافت و دقت انجام کنید.

زدودن دوده روی کناف

جالب است بدانید اکثرا در مکان هایی که دستگاه های گازی وجود دارند، دوده ایجاد می شود. برای تمیز کردن سقف کناف و تجهیزات آن از دوده، اول از جارو برقی استفاده کنید که گرد و غبار و خاک دوده را از بین می برد. بعد از کشیدن جاروبرقی فقط چربی و لکه دوده باقی می ماند. اکنون می توانید با ریختن مقداری از آمونیاک یا اسپری لکه بر، بر روی دستمال، لکه و آلودگی های دوده  را لکه زدایی می کنید.

گرد و غبار زدایی از کناف

گرد و غبار، خاک همه جا موجود است و می تواند روی دیوار، سقف های کناف و… بنشیند. با استفاده کردن از جارو برقی به راحتی می توانید گرد و غبار کناف ها را از بین ببرید. تمیز کردن سقف کناف باعث می شود تا منزل شما زیباتر دیده شود.

برای تمیز کردن سقف های کناف از چه چیزهایی استفاده نکنیم؟

جالب است بدانید شست و شوی سقف های کناف و دیگر تجهیزات آن بیشترین آسیب را به آن ها وارد می کند و به نوعی دشمن آن ها محسوب می شود.
شست و شوی دیوار های کناف و دیگر تجهیزات کناف مانند باکس های کناف و…، باعث کاهش طول عمر آنها و همچنین باعث پوسیدگی آن ها در طولانی مدت می‌ شود.
ذات تجهیزات کناف در کل از گچ و مقوا است بنابراین هر گونه مواد شیمیایی و شوینده به آن ها آسیب وارد می کند. گچ و مقوا رطوبت را جذب می کنند و رطوبت باعث پوسیدگی آن ها در طولانی مدت می شود. به همین دلیل بهترین روش برای تمیز کردن سقف های کناف استفاده کردن از دستمال با کمی مرطوب می باشد.

نکات تمیز کردن سقف کناف

در چه مواقعی از متخصصین کناف کمک بگیریم؟

بتونه زنی اشتباه، وارد شدن ضربه ی شدید و قدیمی بودن تجهیزات کناف می تواند باعث ترک خوردن و شکستگی کناف شود‌. برای تعمیر ترک ها و شکستگی ها باید از یک کناف کار حرفه ای کمک بگیرید، زیرا خودتان به تنهایی قادر به تعمیر آن نخواهید بود‌ و تعمیر کردن تجهیزات کناف به مهارت نیاز دارد.

پوسیدگی ناشی از رطوبت

همانطور که گفتیم تجهیزات کناف و مصالح آن ذاتا در برابر رطوبت آسیب می بینند، حتی کناف های ضد آب هم شامل این قاعده می شوند. جالب است بدانید که اگر کناف های ضد آب در طولانی مدت، در معرض رطوبت و آب قرار بگیرند، دچار پوسیدگی می شوند و در نهایت خراب می شوند. جلوگیری از خراب شدن کناف در مقابل رطوبت، به مهارت های خاصی نیاز دارد و کار یک کناف کار حرفه ای می باشد‌. بنابراین برای تعمیر پوسیدگی های کناف و جلوگیری از پوسیدگی هنگام نصب، حتما از کناف کار حرفه ای کمک بگیرید.

نتیجه گیری

با توجه به اطلاعات بالا نتیجه میگیریم که برای تمیز کردن سقف کناف و تجهیزات دیگر کناف فقط باید از یک دستمال مرطوب استفاده کنیم. زیرا رطوبت و آب باعث خراب شدن و پوسیدگی آنها می شود. اگر قصد خرید سقف کناف و تجهیزات کناف را دارید. به شما پیشنهاد می کنیم به سایت کناف آوگون مراجعه کنید‌‌. سایت کناف آوگون ارائه دهنده و عرضه کننده ی انواع محصولات کناف می باشد‌‌‌. این سایت مشتریان زیادی دارد و یکی از پرفروش ترین سایت ها در حوزه تجهیزات کناف می باشد، پس با اطمینان کامل می توانید از این سایت خرید کنید. برای خرید و اطلاع از قیمت تجهیزات کناف وارد سایت کناف آوگون شوید.

تعمیر کناف در تهران

مقالات مشابه

دیوار های پوششی کناف

انواع دیوار های پوششی کناف

یکی از پرفروش ترین تجهیزات کناف، دیوار های کناف می باشند. دیوار های کناف مانند محصولات کناف، انواع مختلفی دارند…
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست