نکات مهم در بتونه کاری دیوار و سقف کناف

بتونه کاری دیوار و سقف کناف - کناف آوگون

کناف از جمله محصولاتی است که امروزه به دلایل مختلفی در صنایع ساختمان سازی و بازسازی خانه های قدیمی مورد استفاده قرار می گیرد. این محصولات کاربرد گسترده ای دارند و پنل هایی هستند که با استفاده از زیرسازی های گالوانیزه تولید شده‌اند. این سازه‌ها عموماً با روکش های سیمانی و گچی به مرحله تولید می رسند و انواع متفاوتی دارند. در واقع شما می توانید سقف های کناف را در مدل‌های ثابت و متحرک خریداری کنید.
سقف های کناف ثابت به دو دسته سقف کناف ساده و طرح دار تقسیم بندی می شود. این محصولات قابلیت‌های متعددی دارند که موجب شده تا بیش از پیش مورد توجه مصرف کنندگان قرار بگیرند. نکات مهم در بتونه کاری کناف به شما کمک می‌ کند تا در مورد نحوه اجرای سقف های کناف اطلاعات زیادی در دسترس داشته باشید. در ادامه در مورد نکات مهم در بتونه کاری کناف اطلاعاتی ارائه می دهیم.

اطلاعاتی در مورد بتونه کاری کناف

نکات مهم در بتونه کاری کناف به شما کمک می کند تا بتوانید کار خود را به نحو احسن انجام دهید و نتیجه کارتان بسیار زیبا و جذاب باشد. همانطور که می دانید یکی از مهمترین مراحل اجرای کناف که می‌ تواند تاثیرات زیادی بر روی کار بگذارد مرحله بتونه کاری آن است. این مرحله اهمیت بسیار زیادی دارد به همین جهت باید حتما به آن توجه کرد. بتونه کاری کناف کار سختی نیست اما اگر شما به نکات مهم در بتونه کاری کناف توجه کنید مشاهده می کنید که کدام قسمت از کارتان اشتباه بوده که موجب شده تا کیفیت نهایی کار پایین باشد.
همانطور که می‌ دانید زمانی که پانل ها را نصب کردید قبل از اینکه رنگ آمیزی نقاشی ساختمان را شروع کنید باید ابتدا عملیات بتونه کاری را انجام دهید تا بتوانید درزها و فاصله هایی که در روی کار وجود دارد را به راحتی پر کنید. در این قسمت باید به نکات مهم در بتونه کاری کناف توجه داشته باشید تا بتوانید این عملیات را با موفقیت انجام دهید. اگر این نکات را رعایت کنید مطمئن باشید که نتیجه کار بسیار زیبا و دلنشین می شود.

بتونه کاری کناف - کناف آوگون

در مورد کناف چه می دانید؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی محصولاتی تولید شده‌اند که از جهات مختلف کیفیت و کارایی بسیار زیادی نسبت به متریال های قدیمی دارند. یکی از این محصولات که یک سازه ساختمانی مدرنی به حساب می‌ آید کناف نام دارد. در واقع سقف های کناف از جمله محصولاتی هستند که به تازگی در بازار عرضه شده اند اما در این مدت کم توانسته اند محبوبیت بسیار زیادی در بازار کسب کنند.
این محصولات به علت زیبایی و ظرافتی که دارند همواره جزو بهترین متریال ها برای بازسازی خانه به حساب می آیند. انواع سقف‌های کناف به عنوان سقف کاذب استفاده می شوند. البته زیبایی که سقف های کناف بر روی دکوراسیون داخلی می گذارند غیر قابل انکار است. به‌ همین دلیل اگر قصد استفاده از این محصولات را دارید باید به نکات مهم در بتونه کاری توجه کنید تا نتیجه نهایی کیفیت بالایی داشته باشد.

نکات مهم در بتونه کاری کناف

در این قسمت در مورد نکات مهم در بتونه کاری کناف مطالبی ارائه می دهیم تا به اطلاعات عمومی تان بیفزاییم. اولین نکته مهم در بتونه کاری کناف این است که شما باید پودر بتونه مناسب و با کیفیت را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که پودر بتونه باید از استانداردهای لازم برخوردار باشد تا بتواند کیفیت نهایی کار را افزایش دهد. به همین دلیل قبل از انتخاب پودر بتونه کاری باید حتماً در مورد آن تحقیق کنید تا پودر بی کیفیت خریداری نکنید.
البته توجه کنید که حتما نکات مهمی که بر روی بسته بندی درج شده است را مطالعه کنید. یکی دیگر از نکات مهم در بتونه کاری کناف این است که برای بتونه کاری به هیچ عنوان سراغ بتونه های معمولی و بی کیفیت نروید. علاوه بر این همواره توجه داشته باشید که سطح مورد نظری که قصد بتونه کاری آن را دارید باید عاری از هرگونه گرد و غبار و چربی باشد به همین جهت سطح کار را به خوبی تمیز کنید.

اجرای بتونه کاری دیوار کناف

اهمیت بتونه کاری کناف

یکی از دلایل بسیار مهمی که افراد از سقف‌ کناف استفاده می‌ کنند این است که باعث زیبایی فضای دکوراسیون داخلی خانه شان می شود. این محصولات علاوه بر این که دارای قابلیت ها و مزایای منحصر به فردی هستند می توانند تاثیرات بسیار زیادی بر روی افزایش زیبایی بصری فضا بگذارند. به همین دلیل اهمیت استفاده از آن بسیار زیاد است. همچنین توجه کنید که از آنجایی که افزایش زیبایی بصری یکی از دغدغه های بسیاری از افراد برای بازسازی خانه شان است حتماً باید به نکات اساسی در بتونه کاری کناف توجه داشته باشید.
زیرا اگر به این نکات توجهی نشود کیفیت نهایی کار بسیار پایین می آید و در این صورت فضای خالی میان دو پنل به آسانی با تابش خورشید مشاهده می‌ شود و فضا را بسیار زشت و زننده می کند. توجه داشته باشید که اگر عملیات بتونه کاری با روش های استاندارد انجام نشود بعد از مدتی ترک های مویی بر روی کار ظاهر ایجاد می شود.

نکات مهم دیگر در انجام عملیات بتونه کاری

یکی از نکات مهم در بتونه کاری دیوار و سقف کناف این است که قبل از انجام بتونه کاری درز هایی که بر روی کار ایجاد شده است را ببندید. سوال بسیاری از افراد این است که چگونه این درز ها را باید پر کنیم. در واقع شما باید در این قسمت از نوار کناف استفاده کنید چرا که نوار کناف روی کار می چسبد و درز ها را به راحتی می بندد. همچنین قسمت ‌هایی از کار که برآمده شده است را با استفاده از ابزاری به نام تیزبر برش دهید و بعد از آن بتونه کاری را بر روی آن انجام دهید. برای انجام بتونه کاری بهتر است بتونه را با استفاده از ابزار مخصوص از بالا به پایین بکشید.
شما می توانید از کاردک و لیسه های بزرگ برای انجام این کار استفاده کنید. نکات دیگر این است که اگر بعد از بتونه کاری متوجه شدید که بر روی کار گودی به وجود آمده بهتر است با استفاده از سمباده نازک این گودی را از بین ببرید. علاوه بر این باید دقت کنید که برای درست کردن مواد بتونه باید از مواد استاندارد استفاده کنید اما اگر جنس مواد بتونه شما از گچ است توجه کنید که برای مخلوط آن میزان آب به حد استاندارد باشد تا مواد زیاد غلیظ نشود. برای درست کردن بتونه با این مواد باید کمی به آن چسب چوپ و یا کمی رنگ پلاستیک اضافه کنید. در این صورت می توانید درز های کناف را بپوشانید. اگر سر رشته‌ای در این کار ندارید بهتر است از بتونه کاری کردن دست نگهدارید و این کار را به افراد ماهر بسپارید.

مقالات مشابه

دیوار های پوششی کناف

انواع دیوار های پوششی کناف

یکی از پرفروش ترین تجهیزات کناف، دیوار های کناف می باشند. دیوار های کناف مانند محصولات کناف، انواع مختلفی دارند…
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست