معرفی انواع سازه های خشک

قیمت انواع سازه های خشک

سازه های خشک انواع مختلف دارند که در ادامه مطلب می خواهیم، آنها را به شما معرفی کنیم.
به طوری کلی سازه های خشک شامل ورقه های روکش دار گچی، پروفیل های چوب، پروفیل های گالوانیزه شده، پیچ های اتصال و مصالح درز گیری می باشد. با استفاده از این تجهیزات می توانیم سقف های کاذب کناف، سقف های کاذب ضد آب، دیوار های جدا کننده، باکس های کناف، دیوار های پوششی کناف و… بسازیم.

آشنایی با دیوار های پوششی

این دیوار ها نیازی به زیرسازی ندارند. زیرسازی نکردن باعث کم شدن هزینه می شود و علاوه بر آن سرعت نصب کردن دیوار های پوششی را بالا می برد. با استفاده کردن از این تجهیزات می توانید، دیوار های خود را عایق صوتی کنید و از انتشار صدا نیز جلوگیری کنید‌. به همین دلیل نصب کردن دیوار کناف و پوششی در ساختمان ها و مجتمع های مسکونی بسیار مفید می باشد.

سقف کاذب ضد آب از پرفروش ترین سازه های خشک

سقف های کاذب ضد آب یکی از انواع سازه های خشک می باشند. درون این سقف ها مصالح ویژه ای استفاده شده است، که دلیل تفاوت این سقف کاذب با سقف های دیگر است. این سقف ها علاوه بر مقاوم بودن و تخریب نشدن در برابر آتش، از انتشار آن نیز جلوگیری می کنند. نصب کردن این تجهیزات در گیم نت ها، اداره ها، مجتمع های تجاری و تفریحی، شهر بازی های سرپوشیده و مکان هایی که تجهیزات سیم و کابل زیادی دارند، ضروری می باشد.

قیمت انواع سازه های خشک

مزایای استفاده کردن از انواع سازه های خشک

در این بخش از مقاله درباره مزایای استفاده از انواع ساز های خشک صحبت می کنیم که شامل موارد زیر می باشد:

مقاومت در برابر لرزش

مقاومت در برابر زمین لرزه و زلزله، از مهمترین و کلیدی ترین مزیت سازه های کناف است. انواع سازه های خشک و کناف به راحتی می توانند، در امتداد عمود بر صفحه خود هنگام وقوع زلزله مقاومت کنند. محاسبات و تجربه ی مهندسین نشان داده که ساختار های کناف حتی در برابر شتاب های بسیار بزرگ نیز مقاوم هستند.
دیوار های جدا کننده کناف بسیار منعطف و کشسان می باشند به همین دلیل در مقابل زمین لرزه مقاومت بالایی دارند. جالب است بدانید این دیوار ها به صورت انفجاری شکسته نمی شوند و به همین علت آوار به وجود نمی آورند، همچنین باعث کثیف و آلوده شدن محیط نمی شوند. برای تهیه کردن و خرید انواع سازه های کناف به سایت کناف آوگون مراجعه کنید.

انعطاف پذیری سازه های خشک

انواع سازه های خشک مانند باکس های کناف، سقف های کاذب و… بسیار منعطف هستند. این سازه ها در حین منعطف بودن مقاومت بالایی دارند و برابر زلزله ترک نمی خوردند. به دلیل انعطاف پذیری بالا این سازه در مکان های مختلف قابل نصب هستند و همچنین در سایز ها و اندازه های مختلفی تولید می شوند.

دکوراسیون و تزیین

اگر از دکوراسیون منزل خود خسته شدید می توانید از انواع سازه های خشک مانند، باکس های نور مخفی و سقف کناف کاذب برای تعییر دکوراسیون منزل خود استفاده کنید.

نصب سریع سازه های خشک

نصب سریع و کوتاه سازه های خشک از مهمترین ویژگی آنها می باشد. سازه های خشک و کناف به آسانی و در مدت زمان کوتاهی نصب می شوند. البته وزن پایین این سازه ها در نصب سریع آن، بسیار تاثیر گذار می باشد. از این رو می توانید با کمترین نیرو و افراد آن را اجرا کنید. بعد از نصب کردن سازه های خشک به راحتی می توانید از محیط استفاده کنید. اما هنگام رنگ زدن خانه برعکس سازه های کناف، تا دو هفته حتی گاهی سه هفته امکان استفاده و زندگی کردن در محیط وجود ندارد.

اجرا آسان سازه های کناف

اجرا و نصب این تجهیزات بسیار آسان می باشد. به طوری که در برخی کشور های دنیا، خریدارن سازه های کناف را در فروشگاه ها خریداری می کنند. و سازه های کناف را خودشان نصب می کند. در این کار احتمال اشتباه کردن بسیار زیاد می باشد به همین دلیل ما به شما پیشنهاد می کنیم. برای نصب کردن سازه های کناف از نصابان حرفه ای کمک بگیرید. تجهیزات کناف وزن پایینی دارند و بسیار سبک هستند. سبک بودن تجهیزات باعث می شوند تا نصب کردن آن آسان شود.

وزن کم سازه های کناف

سبک بودن سازه های کناف موجب شده است، تا حمل و نقل، نصب کردن آن آسان شود. سازه های کناف مانند سقف کاذب کناف و باکس کناف که بر روی سقف نصب می شوند. به دلیل سبک بودن تغییری در وزن ساختمان ایجاد نمی کنند. بنابراین مقاومت ساختمان در برابر زلزله و دیگر آسیب ها، ثابت می ماند و کاهش پیدا نمی کند.

خرید انواع سازه های خشک

کاهش بار مرده

دیوار های کناف تقریبا شصت تا نود درصد، سبک تر از دیواری های آجری،‌‌ بتونی و… هستند. استفاده از دیوار های کناف و انواع سازه های خشک باعث می شود، تا از لحاظ اقتصادی و مالی، هزینه های ایستایی سازی سازه کاهش پیدا کند. سبک کردن اجزای ساختمان علاوه بر اینکه باعث می شود، اثر زلزله و زمین لرزه بر روی ساختمان کمتر شود. نیروی به وجود آمده توسط بار مرده را نیز کاهش می دهد.
این عامل باعث می شود تا مصالح ساختمانی مانند: تیرها، فونداسیون، ستون ها و.. کمتر مصرف شود و هزینه ساخت ساختمان کاهش پیدا کند.

تعمیر کردن سازه ها

انواع سازه های خشک در صورت کهنه شدن و آسیب دیدن همین راحتی ترمیم می شوند. این سازه را می توان به راحتی تعمیر کرد و حتی در صورت آسیب شدید و خراب شدن می توانید قطعات آن را تعویض کنید.

حمل و نقل آسان سازه ها

انواع سازه های خشک و کناف وزن پایینی دارند از این رو، نسبت به دیگر تجهیزات ساختمانی بسیار سبک می باشند. همچنین انواع سازه های خشک حجم بسیار کمی دارند که فضای کمی را اشغال می کنند. این ویژگی باعث شده تا هزینه حمل و نقل این تجهیزات بسیار کاهش پیدا کند.

سازه های کناف خوب را از کجا تهیه کنیم؟

سایت کناف آوگون تجربه بالایی در فروش تجهیزات کناف دارد. این سایت عرضه کننده انواع سازه های خشک و کناف مانند: سقف کاذب ضد آتش، سقف کناف طرح دار، عایق رطوبتی کناف و….. می باشد.
با مراجعه کردن به سایت کناف آوگون می توانید قیمت انواع محصولات را مشاهده کنید و محصول مناسب خود را سفارش دهید

مقالات مشابه

دیوار های پوششی کناف

انواع دیوار های پوششی کناف

یکی از پرفروش ترین تجهیزات کناف، دیوار های کناف می باشند. دیوار های کناف مانند محصولات کناف، انواع مختلفی دارند…
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست