عیب یابی سقف کناف

عیب یابی سقف کناف، متاسفانه برخی از کارفرمایان با اطلاع کمی از قیمت کناف و فراهم کردن یک لیست از پیمانکاران کناف دست به انجام کار می زنند. سقف از مهم ترین قسمت یک ساختمان است و باید توجه زیادی به آن قسمت شود، چرا که کیفیت کار سقف کناف اهمیت زیادی دارد. بنابراین با وجود این مشکلات بسیاری از کارفرمایان در انجام کار کناف دودل و مردد هستند.

عیب یابی سقف کناف به دو دسته اشتباه کارفرمایان و مشکلات فنی دسته بندی می شود. اشتباهات فنی در هنگام اجرای پروژه انجام می‌ گیرد که مربوط به عدم استفاده از مصالح با کیفیت. عدم رعایت فاصله مطلوب آویز ها، عدم رعایت فاصله مطلوب سازه ها و عدم رعایت فاصله مناسب پیچ ها و… است.

تعمیر کناف تهران

توجه به قیمت در کار با کناف

اولین اشتباهی کارفرمایان در کار با کناف انجام می دهند توجه به کاهش هزینه است. برخی از افراد تنها به قیمت توجه می‌ کنند و از پیمانکاران در مورد قیمت ساخت کناف سقف کاذب سوال می پرسند و در نهایت بین پیمانکاران شخصی که پایین ترین قیمت کناف را ارائه کرده است را انتخاب می نمایند. این افراد تنها به قیمت کناف توجه کرده و به کیفیت کار توجه نمی کنند و در نهایت پس از انجام کار از کیفیت کار گلایه می کنند. توجه کنید افرادی که حاضرند با هر قیمت کار سقف کناف را انجام دهند ممکن است. در نصب از مصالحی مانند غیر کناف استفاده کنند یا سازه کمتری استفاده کنند یا حتی فاصله زیر سازی را کاهش دهند. که این از عیب یابی سقف کناف می باشد.

معایب سقف کناف

عیب یابی سقف کناف در اجرای سقف و موارد قید شده در قرارداد

کارفرمایان باید اطلاع کامل و جامعی از استفاده از سیستم کناف داشته باشند. تا اگر پیمانکار متخلف اشتباه شد اشتباه پیمانکار را متوجه شوند. و پیمانکار را متوجه اشتباه کنند و از اجرای کار بی کیفیت وی را باز دارند. اگر قرارداد جامع و آینده نگران نباشد قطعا در آخر کار مشکل بزرگی ایجاد می شود و ممکن است دلخوری پیش آید. که اگر همه چیز خوب پیش نرود این پروسه را میتوان عیب یابی سقف کناف نام برد.

بنابراین در قرارداد باید مواردی چون نحوه محاسبه کار، محل دقیق هالوژن ها، نوع پانل کناف. استفاده از محصولات کناف، نحوه پرداخت، انجام ماستیک، انجام بتونه کاری، حمل مصالح یا در صورت عدم تمایل به انجام موارد. مذکور باید تمام مورد استفاده یا عدم استفاده در قرارداد ذکر و قید شود. توصیه می شود حتما در سپردن کار به پیمانکار نمونه کار های وی مشاهده کنید. تا کیفیت کار وی را مشاهده کنید و از کیفیت کار پیمانکار مورد نظر اطمینان حال کنید تا در آخر دلخوری ایجاد نشود.

مزایای سقف کناف

از مهمترین مزایای سقف کناف می‌ توان به قابلیت جابجایی آن ها اشاره کرد. اگر هزینه ساخت کناف را در مقایسه با تعمیر سقف اصلی و هزینه بازسازی آن مقایسه کنید. می توانید متوجه شوید که هزینه ساخت کناف کاملا مقرون به صرفه و اقتصادی است. سقف کناف صدا را جذب می کند و به عنوان یک عایق صدا عمل می کند و اجازه نمی دهد صدا به طبقات دیگر ساختمان برسد. سقف کناف تنوع گسترده ای داشته و می تواند تمامی سلیقه ها را پوشش دهد.

در ساختمان ها می توانید از سقف کناف به منظوره هدر رفت انرژی های سرمایشی و گرمایشی استفاده کنید. چرا که سقف کناف می تواند در بهینه‌ سازی مصرف انرژی به شما کمک زیادی نماید. با استفاده از سقف کناف یا سقف کاذب می توانید نورپردازی بسیار جذاب و زیبایی ایجاد نمایید. سقف کناف در بسیاری از فضاهای خانه های مسکونی، تجاری، اداری، رستوران ها و هتل ها و… کاربرد بسیار زیادی دارد. از سقف کناف می توانید برای پوشاندن لوله ها و سیم کشی ها استفاده کنید.

معایب سقف کناف چیست ؟

سقف کناف در قسمت زیر سقف اصلی نصب می شود، بنابراین می تواند ارتفاع قسمت هایی از خانه را کاهش دهد. ممکن است بعد از گذشت چند سال رنگ سقف کناف به دلیل نشستن گرد و غبار در قسمت های مختلف آن تغییر پیدا کند. سقف کناف در برابر حوادث طبیعی مانند زلزله مقاومت چندانی نداشته و امکان تخریب آن وجود دارد، چرا که استحکام آن در حد سقف اصلی بالا نیست و  از این موضوع میتوان به عنوان عیب یابی سقف کناف نام برد.

ین محصولات عمر چندان زیادی ندارد و نیاز به رسیدگی و مراقبت دارند. برخی از مدل های سقف کناف در برابر رطوبت مقاومت نداشته و ممکن است قارچ بزنند، بنابراین توصیه می شود برای طراحی سقف زیرزمین یا حمام از مدل سقف کناف هایگلاس استفاده شود. البته مقاومت این سقف ها در برابر ضربات و فشار آنقدر زیاد نیست که شاید یکی از عیب یابی سقف کناف باشد، اما تعمیر آن ها بسیار آسان است. دانستن اطلاعاتی از سقف کناف در عیب یابی سقف کناف به شما کمک می کند.

انواع سقف کاذب

شناخت انواع و اقسام سقف کناف و اطلاعاتی در مورد هر کدام به شما در عیب یابی سقف کناف کمک می کند. سقف کناف انواع مختلفی دارد و به انواع ثابت یا یکپارچه و متحرک یا مشبک تقسیم بندی می شود. در مدل ثابت یا یکپارچه این نوع سقف زیرسازی از جنس فولاد دارد و پنل های روکش آن از جنس سیمان و گچ است که بر روی آن نصب می شود. سقف کاذب کناف و از پرکاربردترین سقف‌ های است که در طراحی دکوراسیون های داخلی کاربرد زیادی داشته و محبوبیت فراوانی دارد. این محصولات بر روی سقف اصلی اجرا شده و جلوه زیباتری به محیط می دهند.

این مدل سقف کناف در مدل دکوراتیو یا طرح دار و مدل ساده موجود است. سقف کاذب کناف متحرک به سقف اصلی اتصال می یابد و یک شبکه ای از سازه و تایل می باشد. که از جنس پروفیل های گالوانیزه و گچ تشکیل شده اند. مدل دوم یعنی سقف متحرک قیمتی ارزان‌ تر و وزنی سبک تر دارد و شاید یی از عیب یابی سقف کناف باشد. سقف متحرک به منظور دسترسی به تاسیسات پشت سقف استفاده می شود و در مدل دکوراتیو و ساده اجرا می شود.

مدل سقف کناف

مواد تشکیل دهنده کناف سقف

داشتن اطلاعات راجع به مواد تشکیل دهنده کناف می تواند در عیب یابی سقف کناف کمک کننده باشد. صفحات روکش دار گچی از مصالحی هستند که در سقف کناف استفاده می شوند. این نوع متریال در چهار نوع مختلف تولید می شوند. صفحات روکش دار گچی معمولی  RG در مصارف عمومی کاربرد داشته و صفحات روکش دار مقاوم به رطوبت MR در فضاهای مرطوب استفاده می شود. صفحات روکش دار گچی مقاوم به آتش FR همانطور که از نامش پیداست.

در قسمت ستون های فولادی و تیر بکار برده می شود که در مقابل حریق و آتش مقاوم است. صفحات روکش دار مقاوم در مقابل رطوبت و آتش FM در فضاهای مرطوب مانند موتورخانه های و دیوار شفقت به کار گرفته می شود. و در برابر حریق آتش مقاوم است. مصالح درزگیری، ورق های فولادی گالوانیزه، صفحات مسلح سیمانی، صفحات تصفیه کننده هوا و آگوستیک، تایل های معدنی و گچی و… از متریال ساخت سقف کناف هستند.

کاربرد کناف سقف

سقف‌ کناف کاربردهای بسیار زیادی دارد. همانطور که در بخش مزایا اشاره کردیم به منظور به کارگیری لامپ های هالوژن و باکس نور یا نورپردازی استفاده می‌ شود. و از طرف دیگر به منظور طراحی دکوراسیون در سبک مدرن و کلاسیک بکار برده می شود. توجه کنید به منظور بازسازی ساختمان و اجرای سقف کناف از تیم حرفه ای اجرای کناف متخصص و با تجربه کمک بگیرید. تا با انواع سقف کناف و نحوه اجرای درست و عیب یابی سقف کناف  آشنایی کامل داشته باشد و در اجرای با کیفیت سقف کناف توانایی لازم را برخوردار باشد. تا در آخر کار را مطابق با خواسته شما به پایان برساند.

اطلاعاتی در مورد کناف سقف

کناف را می توان یک سیستم یکپارچه و بدون درز دانست که بر روی سقف های کاذب و دیوارها اجرا می شود. نکات مهم در مورد عیب یابی سقف کناف را بخوانید تا در اجرای آن متوجه اشتباهات شوید. نکته‌ ای که باید در اجرای سقف کناف به آن توجه شود این است که حتماً باید با زیر ساز فولادی انجام گیرد. و از پیچ پانل به منظور متصل کردن پانل های زیرساخت فلزی استفاده شود. دانستن نکات عیب یابی سقف کناف می تواند کمک زیادی در اجرای با کیفیت و مطلوب سقف کناف کند.

سقف کناف به عنوان یک پوشش در زیر سقف اصلی ساختمان استفاده می شود. و وسیع ترین مزیت آن زیباسازی سقف خانه متناسب با سلیقه و ترجیحات شما می باشد. از این سقف کاذب می توان برای پوشاندن و مخفی کردن سقف اصلی استفاده کرد. این نوع سقف ها در مدل های دایره ای، مستطیل و سایر شکل های دیگر موجود هستند و در رنگ بندی های گسترده ای در بازار عرضه شده اند.

جمع بندی 

در این مقاله سعی کردیم نکاتی در مورد عیب یابی سقف کناف و اشتباهات متعددی که بسیاری از پیمانکاران یا سایر افراد در اجرای سقف کاذب کناف انجام می دهند. را بیان کنیم تا کارفرمایان و پیمانکاران از خطرات احتمالی اجرای بی کیفیت کناف آگاه شوند. طبیعتاً کناف کاری سقف ضمن داشتن مزایا، و عیب یابی سقف کناف  به همراه دارد که ما به هر دوی آن ها در این مقاله پرداختیم. چیزی که اهمیت بسیار زیادی دارد این است که کناف کاری سقف و دیوار کناف یک امور کاملا تخصصی است. که بهتر است توسط تیم اجرای کناف انجام گیرد که بتوانند در اسرع وقت پروژه را به اتمام برسانند. و کاری با کیفیت بسیار بالا و به صرفه به شما تحویل دهند تا دیگر آخر کار گلایه ای نداشته باشید.

مقالات مشابه

دیوار های پوششی کناف

انواع دیوار های پوششی کناف

یکی از پرفروش ترین تجهیزات کناف، دیوار های کناف می باشند. دیوار های کناف مانند محصولات کناف، انواع مختلفی دارند…
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست