سقف کاذب خود ایستا چیست ؟

قیمت سقف کاذب خود ایستا

هنگام نصب سقف خانه اگر سقف آویزگیری نداشته باشد، سقف کاذب خود ایستا را نصب و استفاده می کنیم‌‌. در این مقاله همراه ما باشید تا در این مورد بیشتر بدانید. سقف های کاذب خود ایستا شباهت بسیار زیادی به دیوارهای جدا کننده دارند. اما عاملی که باعث تفاوت آن ها است نحوه اجرا شدن آنها می باشد. این تجهیزات به صورت افقی اجرا می شوند.

از کاربرد های سقف های کاذب خود ایستا می توان به استفاده ی آن ها در راهرو و فضای داخلی آپارتمان اشاره کرد‌. البته اگر در راهروی خانه ی شما کانال کولر عبور کند، در آن صورت امکان آویزگیری از سقف وجود نخواهد داشت. اما می توانیم به راحتی در آن مکان سقف کاذب خود ایستا نصب کنیم.

در مکان هایی که عرض آنها از سه متر کمتر می باشد نیز از این تجهیزات استفاده می شود. بیشترین موارد استفاده از این تجهیزات را در راهرو های بیمارستان ها، هتل ها، رستوران ها و … می بینیم.
توجه کنید که در هنگام نصب سقفهای کاذب خود ایستا نباید از دکور استفاده کنید، و هرگز نباید از باکس هایی استفاده کنیم که وزن سنگینی دارند.

سقف های کاذب خود ایستایی را چگونه نصب کنیم ؟

برای نصب کردن سقف های کاذب خود ایستایی باید به ترتیب مراحل زیر را انجام دهیم‌:

  1. برای شروع کار و نخست باید زیر‌ سازی کار را انجام داد.
    در شروع کار باید اول فاصله سازه های باربر و فاصله سازه های پنل خور را بر اساس فاکتور هایی مانند، نوع پوشش ، رده‌ وزنی سقف کاذب خود اسیتا و میزان مقاومت در برابر حریق و آتش سوزی حساب کنیم‌.
  2. سپس بعد از اینکه عوامل را چک و بررسی کردیم‌، سازه تراز را نصب می کنیم‌.
  3. بعد از مرحله دو آویز ها را نصب میکنیم‌، در صورتی که به آویز ها نیاز داشته باشیم‌ آن ها را نصب می کنیم‌.
  4. پس از تمام مرحله سه باید سازه های باربر و بعد از ان‌ سازه های ویژه پنل خور را، نصب بکنیم‌.
  5. در مرحله بعد وسیله ای به نام بازشوها در صورت نیاز داشتن، باید نصب شوند.
  6. سقف های کاذب خود ایستا اجزایی دارند به نام‌، بادبندی که در این مرحله آن ها نصب میکنیم‌ و بعد از آن به سراغ لایه ی عایق می رویم.
  7. سپس لایه عایق را نصب می کنیم، و بعد از نصب کردن آن با دقت صفحات روکش دار که از جنس گچ هستند را بر روی ان‌ نصب می کنیم.
  8. بعد از آن درز هایی به نام‌ درز های انقطاع را باید در مساحت‌ های زیادی نصب کنیم‌.

قیمت سقف کاذب خود ایستا

نکات مهم پس از اجرا!

  1. پس از اجرای مراحل قبل به طور کامل، با توجه به سلیقه صاحب منزل، رستوران و …. در صورتی که تمایل به رنگ‌ کردن‌ سقفهای کاذب خود ایستا داشته باشید، باید قبل از رنگ‌ آمیزی کردن‌ درز گیری و بتونه کاری را انجام دهیم، تا رنگ‌ آمیزی راحت تر و بهتر صورت بگیرد و سقف برای رنگ‌ آمیزی آماده باشد. شما میتوانید برای زیبایی بیشتر در ساختمان خود علاوه بر سقف کناف از دیوار کناف نیز استفاده کنید.
  2. برای رنگ‌ آمیزی این نوع سقف ها و کنف باید از نوع خاص و ویژه ای از رنگها استفاده کنیم‌، زیرا جنس مخصوصی دارند که از هر رنگی برای رنگ‌ کردن ان‌ نمی توان استفاده کرد.
  3. در انتهای کار و با توجه به سلیقه خود می توانید برای زیباتر کردن خانه و دکوراسیون، ریسه های نور مخفی در رنگ های مختلف در زیر سقف های کاذب خود ایستا نصب کنید . دکوراسیون و نورپردازی خانه خود را می توانید از طریق این نور های مخفی عوض کنید و خانه یا محل کار زیباتر و جذاب تری داشته باشید.
    همچنین انواعی از این نور های مخفی هستند که تنوع رنگی بالایی دارند و با استفاده از ریموت می توانید رنگ های آن را تغییر دهد و جلوه ای نو به محیط بدهید.

سقف کاذب خود ایستا چه مزایایی دارد؟

تاسیسات مکانیکی و الکتریکی که از سقف بیرون زده اند و ظاهری زشت به خانه می دهند را می توانیم‌ با نصب کردن سقفهای کاذب خود ایستایی، در پشت سقف پنهان کنیم و ظاهری تمیز و زیبا تر به خانه بدهیم‌. همچنین با نصب کردن این تجهیزات، نورهای مخفی در طرح و رنگ های مختلف را وصل کرد و دکوراسیون مجلل و شیکی به سقف خانه بدهیم.
با اجرا کردن سقفهای کاذب خود ایستا در خانه، محل کار، تالار ها و رستوران ها می توان دکوراسیون آنها را تغییر داده و ظاهری متفاوت و جدید به محیط داد.
اگر از پنل های ضد حریق سقف خود ایستا استفاده کنیم، استحکام و مقاومت مکان در برابر آتش و سوختگی و حرارت بیشتر می شود. جالب است بدانید وزن تایلهای گچی و زیر سازی این تجهیزات بسیار پایین می باشد، از این رو سقف های کاذب خود ایستا هم بسیار سبک می باشند.

خرید سقف کاذب خود ایستا

صرفه‌جویی در زمان و هزینه

نصب سقف های کاذب خود ایستا زمان کمی میگیرد و بنابراین برای استفاده کردن در هتل ها، رستوران ها، و تالار ها بسیار مناسب می باشند.
همان طور که اشاره کردیم این تجهیزات قیمت بسیار پایینی دارند. از  این رو استفاده و نصب کردن آنها از نظر اقتصادی بسیار مناسب می باشد.
از مهم ترین مزایای‌ سقف های کاذب خود ایستا می توان به مقاومت در برابر زلزله و فشار اشاره کرد. زیرا بسیار مقاوم هستند و استحکام بالایی دارند.
نگه داری و مراقبت کردن از این سقف ها بسیار آسان می باشد و در صورت خراب شدن و آسیب دیدن به سرعت و آسانی تعمیر می شود.
بر خلاف انواع دیگر سقف ها، سقف های کاغذی خود ایستا انعطاف پذیری زیادی دارند و با استفاده از آن ها می توان
انواع طرحهای معماری را اجرا کنیم و سقف را با توجه به سلیقه خودمان تزیین و دکوراسیون کنیم.

کناف آوگون بهترین عرضه کننده ی سقف کاذب

سایت کناف آگون تجربه بالایی در فروش،‌ عرضه سقفهای کاذب خود ایستا دارد. سقفهای کاذب انواع مختلف دارد و طرح های متفاوته از طریق این سایت به بازار عرضه می شوند. اگر قصد خرید انواع سقف کاذب را دارید، پیشنهاد می کنیم به سایت کناف آوگون مراجعه کنید. با دیدن قیمت محصولات و انواع مختلف این تجهیزات، محصول مناسب خود را خریداری کنید.

مقالات مشابه

دیوار های پوششی کناف

انواع دیوار های پوششی کناف

یکی از پرفروش ترین تجهیزات کناف، دیوار های کناف می باشند. دیوار های کناف مانند محصولات کناف، انواع مختلفی دارند…
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست