کناف در ساخت و ساز مسکونی

کناف در ساخت و ساز مسکونی جایگاه بسیار بالایی دارد. چرا که امروزه در ساخت و ساز ساختمان ها به جای استفاده از روش های قدیمی ترجیح شان این است که از روش های به روز و مدرن استفاده کنند. در حقیقت سیستم ساخت و ساز خشک که با نام کناف شناخته می شود سرعت و دقت اجرا را افزایش می دهد.

همانطور که می دانید در زمان های قدیم برای بازسازی یک خانه زمان زیادی نیاز داشتند. اما امروزه با استفاده از کناف در ساخت و ساز مسکونی دیگر نیاز به زمان طولانی و نیروی کار متخصص زیاد نخواهد بود. در حقیقت دیگر روش های قدیمی منسوخ شده و برای سهولت در کار از روش هایی استفاده می کنند که تا حد امکان کار را برای متخصصانی که به بازسازی و ساخت و ساز ساختمان مسکونی می پردازند آسانتر کنند.

کناف چیست؟

در ابتدا تعریفی از کناف ارائه می دهیم و سپس به سراغ کاربرد کناف در ساخت ساختمان مسکونی می رویم. کناف یک صفحه گچی است که بر روی آن کاغذ روکش شده است. این صفحه گچی برای طراحی سقف کاذب مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع آن دسته از افرادی که قصد بازسازی ساختمان مسکونی خود را دارند می‌ توانند از کناف در ساخت و ساز مسکونی استفاده نمایند.

از این محصول در سیستم ساخت و ساز خشک و بدون آب استفاده می شود و بهترین جایگزین برای روش های قدیمی به حساب می‌ آید. در واقع امروزه دیگر از روش های سنتی برای بازسازی و ساخت و ساز دیوارها و سقف در ساختمان های مسکونی استفاده نمی کنند. چرا که روش های قدیمی نیاز به مصالح زیاد داشتند و زمان بر و وقت‌ گیر بودند.

علاوه بر این توجه داشته باشید که سیستم ساخت و ساز خشک امروزه مد نظر بسیاری از افراد قرار گرفته است. در ادامه در مورد مزایای استفاده از کناف سقف برای شما عزیزان مطالبی ارائه می دهیم تا با اهمیت استفاده از سیستم ساخت و ساز خشک در صنایع ساخت و ساز بیشتر آشنا شوید.

نورمخفی سقف در ساخت و ساز مسکونی

مزایای کناف درساخت و ساز ساختمان مسکونی

استفاده از صفحه های گچی مزایای بسیار زیادی به همراه دارد‌. به همین علت از کناف در ساخت و ساز مسکونی به طور گسترده استفاده می کنند. از مزایای استفاده از این محصول می توانیم به سهولت در انجام کار اشاره کنیم‌. در حقیقت دیگر همانند گذشته از گچ و سیمان و آجر برای ساخت سقف استفاده نمی کنند.

چرا که با استفاده از متریال اولیه و صفحه گچی کناف به راحتی می‌ توانند سقف کاذب کناف را در دکوراسیون داخلی ساختمان در کمترین زمان اجرا کنند. با استفاده از این روش دکوراسیون داخلی خیلی زیباتر از روش های قدیمی می‌ شود. علاوه بر این سیستم ساخت و ساز خشک که با نام کناف شناخته می‌ شود ایمنی ساختمان را در برابر زلزله و آتش سوزی افزایش می دهد. لذا زمانی که زلزله و آتش سوزی اتفاق بیفتد خسارت های وارد شده با استفاده از این سیستم ساخت و ساز خشک کاهش می یابد.

انواع کناف از لحاظ ضخامت

صفحات گچی که با نام کناف شناخته می‌ شود انواع متفاوتی دارند. این‌ گونه از محصولات در ضخامت های مختلف نظیر ضخامت های ۶ میلیمتری و ضخامت ۹/۵ میلیمتری و ۱۲/۵ میلیمتری و ۱۵ و ۱۸ میلیمتری و بالاتر تولید می شوند. کناف های ۶ میلیمتری برای اجرای طرح هایی که دارای قوس و منحنی های تند هستند مورد استفاده قرار می گیرند.‌

علاوه بر این  از کناف هایی که در ضخامت ۹ و نیم میلیمتری هستند هم برای اجرای قوس استفاده می شود. لذا اگر شما قصد استفاده از این نوع کناف برای اجرای سقف کاذب دارید بهتر است از این کار خودداری کنید. چرا که برای اجرای سقف کاذب دکوراتیو ساده و تا دیوار کناف جداکننده و دیوارهای پوششی از ضخامت ۱۲ و نیم میلیمتری استفاده می کنند. علاوه بر این اگر قصد شما استفاده از سقف کناف در فضاهای خاص دارید می‌ توانید از ضخامت ۱۵ میلی متر به بالا استفاده کنید.

ویژگی های کناف و نکاتی برای استفاده از آن

یکی از مهمترین ویژگی های کناف در ساخت و ساز مسکونی این است که این گونه از محصولات وزن بسیار سبکی دارند. به همین جهت پروسه نصب شان بسیار سریع و آسان است. چرا که نیاز به نیروی کار زیاد ندارد و در کمترین زمان به راحتی نصب می شوند.

علاوه بر توجه داشته باشید که شما می توانید در هر زمان ممکن که دلتان خواست سقف کناف را برای  تغییر دکوراسیون جدا کنید. نکته دیگر این است که این گونه از محصولات حتما باید توسط افرادی که در این زمینه آموزش دیده اند بر روی سطح مورد نظر نصب شوند.

به همین علت اگر شما عزیزان قصد استفاده از سقف کناف در ساخت و ساز مسکونی را دارید در اولین فرصت به سراغ افراد متخصص و ماهر بروید. چرا افرادی که در این زمینه آموزش ندیده و تخصص فراوان ندارند نمی توانند با کیفیت بالا از این صفحات گچی روکش دار استفاده کنند. در نتیجه پایان کار مورد پسندتان نخواهد بود. شما عزیزان با استفاده از سقف کناف می توانید انواع چراغ های مختلف را به صورت روکار و توکار برای زیبایی بیشتر دکوراسیون داخلی نصب کنید.

کاربرد کناف در ساخت و ساز ساختمان

یکی از کاربردهای بسیار مهم کناف در ساخت و ساز ایجاد دکوراسیون داخلی بسیار زیبا و جذاب است. صفحه روکش دار کناف بهترین جایگزین برای سقف رابیتس است. در حقیقت شما با استفاده از این صفحات روکش دار می توانید طرح های مختلف معماری را بر روی سقف خانه خود اجرا کنید.

افزون بر این می توانید با استفاده از تاسیسات عبوری سقف را پوشش دهید و یک طرح بسیار زیبا برای جذابیت بیشتر دکوراسیون داخلی بر روی سقف به اجرا درآورید. امروزه افراد زیادی برای زیباتر شدن منزل خود به فکر تغییر دکوراسیون خانه می افتد. همانطور که می‌ دانید در زمان گذشته تغییر دکوراسیون خانه هزینه بسیار زیادی داشت اما امروزه با استفاده از کناف در ساخت و ساز مسکونی مدت زمان اجرای کار و هزینه آن به شدت کاهش پیدا کرده است.

انواع کناف در ساخت و ساز مسکونی

کناف در ساخت و ساز مسکونی به عنوان سقف های کاذب مورد استفاده قرار می گیرد. سقف کاذب کناف خود دو دسته سقف های کاذب یکپارچه و مشبک تقسیم‌ بندی می‌ شوند ابتدا در مورد سقف های کاذب یکپارچه باید ذکر کنیم که این گونه از محصولات وزن بسیار سبکی دارند ‌ علاوه بر این در برابر زلزله از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند.

این محصول دارای زیرسازی فولادی سبک است که به سقف اصلی متصل می‌ شوند و ظاهر بسیار زیایی به سقف ساختمان ها می دهند. در واقع در پشت سقف کاذب فضای خالی وجود دارد که می شود در آن انواع تاسیسات الکتریکی را عبور داد و از انواع عایق های صوتی و حرارتی استفاده کرد. اینگونه از محصولات نقش یک سقف دکوراتیو و در عین حال مقاومت را دارند. علاوه بر این از انعطاف پذیری بسیار بالایی در طراحی معماری برخوردارند.

سقف های کاذب کناف مشبک

اطلاعات در مورد سقف های کاذب کناف مشبک

در قسمت فوق بیان کردیم که یکی از انواع سقف کاذب و کناف سقف مشبک است. این گونه از محصولات به وسیله آویز به سقف اصلی متصل می‌ شوند. در حقیقت سقف کاذب مشبک شبکه از سازه‌های سپری هستند که تایل های گچی در آن‌ها قرار می‌ گیرند و نصب سریع و آسانی دارند.

در واقع شما عزیزان با استفاده از این محصولات امکان دسترسی فضای تاسیساتی در پشت سقف کاذب را دارید. همچنین باید ذکر کنیم که نگهداری از این محصولات بسیار آسان است و زمانی که مشکلی برای سقف کاذب کناف مشبک پیش آمد می توانید با کمترین هزینه آن را تعمیر کنید. اگر ظاهر دکوراسیون داخلی خانه شما برایتان اهمیت دارد می توانید برای زیباتر شدن دکوراسیون سقف کاذب کناف استفاده نمایید.

در مورد سقف کناف

از سقف کاذب کناف در آشپزخانه، اتاق خواب، پذیرایی و حتی استخر استفاده می کنند. شما عزیزان می توانید در هر مکانی که علاقه دارید از انواع سقف کاذب کناف استفاده کنید‌. اینگونه از محصولات کاربرد بسیار زیادی در ساخت و ساز خانه های مسکونی دارند و در ادارات و فروشگاه ها هم مورد استفاده قرار می گیرند.

علاوه بر آن توجه داشته باشد که شما عزیزان می توانید با استفاده از کناف در ساختمان های مسکونی و فروشگاه ها هزینه کمتری بابت تغییر دکوراسیون دهید. علاوه بر این کناف قابلیت عایق بندی و رطوبتی و صوتی و حرارتی را دارا است. لذا شما می توانید با استفاده از این صفحه گچی به مزایای زیادی دست یابید. از دیگر مزایا می توانیم به افزایش سرعت و دقت در اجرا و همچنین به نگهداری آسان و سهولت در تعمیر اشاره کنیم.

جمع بندی

امروزه از کناف در ساخت و ساز مسکونی به طور گسترده استفاده می کنند. همانطور که می دانید کناف بهترین جایگزین برای سقف های کاذب غیر استانداردی است که در کوتاه ترین زمان می توانند تغییر شکل دهند و از بین بروند. این گونه از محصولات که همان صفحه های گچی مقاوم و استانداردی هستند که در ساخت و ساز مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند.

افزون بر این از لحاظ ضخامت به دسته های مختلفی تقسیم بندی می‌ شوند. همچنین مزایای بسیار زیادی دارند که می توانیم به کاهش هزینه در تغییر دکوراسیون خانه و نگهداری آسان و وزن سبک اشاره کنیم.

مقالات مشابه

دیوار های پوششی کناف

انواع دیوار های پوششی کناف

یکی از پرفروش ترین تجهیزات کناف، دیوار های کناف می باشند. دیوار های کناف مانند محصولات کناف، انواع مختلفی دارند…
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست