نکاتی برای رفع علت ترک خوردن کناف که نمی دانید

نکاتی برای رفع علت ترک خوردن کناف که نمی دانید

یکی از مصالح های ساختمان تجهیزات کناف می باشد. البته خود کناف انواع مختلفی مانند سقف کناف، دیوار کناف، باکس های کناف و….  دارد که این تجهیزات در ابعاد و طرح های متنوع تولید و مصرف می شوند. گاهی این تجهیزات دچار مشکلاتی می شوند که یکی از آن ها ترک خوردگی کناف است. در این مقاله به علت ترک خوردن کناف می پردازیم.
استفاده از کناف در ساخت و ساز، مزایای بسیار زیادی دارد. به طور مثال کناف ها عایق صوتی هستند و از پخش شدن صدا و ورود آن جلوگیری می کنند. کناف ها عایق حرارتی نیز می باشند، بنابراین مدت زمان آتش سوزی و آسیب های آن را کاهش می دهد. یکی دیگر از مزایای سقف کناف، منعطف بودن آن ها می باشد. کناف ها بسیار منعطف هستند به همین دلیل می توانید در مکان های مختلف آن را نصب کنید.

علت ترک خوردن کناف ،اقدامات اشتباه در نصب

امروزه استفاده از کناف بسیار رایج می باشد. در ایران و سایر کشور ها به جای مصالح خشک از کناف، استفاده می کنند‌. برای ساخت کناف استاندارد های خاصی وجود دارد که شرکت تولید کننده باید تمامی این استاندار ها را رعایت کند. متاسفانه گاهی اوقات به دلیل رعایت نکردن این استاندارد ها کناف ترک می خورد و باعث نگرانی می شود.

دقت کنید که الزاما تمام کناف ها ترک نمی خورند، و مقاومت و استحکام خود را حفظ می کنند. اما نکاتی وجود دارد که در اثر آنها کناف و تجهیزات کناف ترک خورده و آسیب می بینند‌.
برای جلوگیری از ترک خوردگی کناف قصد داریم در ادامه مطلب شما را با چند علت ترک خوردن کناف آشنا کنیم. پس با ما همراه شوید.

 علت ترک خوردن کناف ،اقدامات اشتباه در نصب

علت رایج ترک خوردن کناف

کیفیت پایین تجهیزات سقف کناف و دیوار کناف یکی از مهم ترین فاکتورها در ترک خوردگی است. متاسفانه در تمامی بازار ها افرادی وجود دارند، که برای رسیدن به سود بیشتر و فروش بالا، از کیفیت تجهیزات کم می کنند و آن را به نام محصول با کیفیت در بازار می فروشند.
این افراد با فریب دادن مشتریان، محصول بی کیفیت را با چندین برابر قیمت اصلی خود می فروشند و فقط به فکر سود خود هستند‌. کاملا واضح است که محصولات بی کیفیت و تقلبی، استحکام و مقاومت محصولات اصلی را ندارند. بنابراین نباید از عملکرد آن ها انتظاری داشته باشیم‌‌‌. برای آگاهی از قیمت سقف کناف و دیدن نمونه کارها همراه کناف آوگون باشید. در ادامه از اهمیت جنس کناف می گوییم.

رازهای جذابیت بیشتر کناف پشت تلویزیون

تاثیرات بی‌نظیر سقف کناف در دکوراسیون داخلی

جنس نامرغوب علت ترک خوردن کناف می باشد؟

پروفیل کناف های اورجینال ضخامت بیشتری نسبت به ورق کناف های فیک و بی کیفیت دارند. ورق کناف های فیک به دلیل نازک بودن، نمی توانند به خوبی در مرحله زیرسازی کناف عمل کنند. این عملکرد نادرست باعث می شود تا وزن ساختمان به کناف فشار وارد کند و کناف به مرور زمان ترک بخورد.
بنابراین برای خرید کناف اورجینال و با کیفیت پیشنهاد می کنیم از یک مکان معتبر آن ها را تهیه کنید‌. سایت کناف آوگون یکی از معتبر ترین فروشگاه ها در فروش تجهیزات کناف می باشد. برای تهیه کردن تجهیزات کناف اصل پیشنهاد می کنیم به این سایت مراجعه کنید.

عدم رعایت استانداردهای اندازه گیری در هنگام نصب کناف

یکی از علت های ترک خوردن کناف ، رعایت نکردن فاصله مناسب بین آویز ها در هنگام نصب کردن سقف و یا دیوار کناف است.
برای ترک نخوردن کناف و تجهیزات آن باید فاصله ها را طبق استاندارد رعایت کنید تا شاهد عملکرد درست تجهیزات کناف باشید.

عدم استفاده از نوار درز گیری

بتونه کاری و درز گیری از دیگر مراحل نصب تجهیزات کناف می باشند. توجه کنید که حتما در این مراحل حتما باید از نوار درزگیری استفاده کنید. نوار درزگیری نقش کاه در کاهگل را دارد. جالب است بدانید زمانی که از کاهگل استفاده می کنید، کاه و گل با یکدیگر قاطی می شوند و ترکیب آن ها به هیچ وجه ترک نمی خورد‌. در مرحله درزگیری هم، نوار درزگیر همین نقش را بازی می کند تا تجهیزات سقف کناف یکدست شوند و ترک نخورند‌.
لذا هنگام نصب تجهیزات کناف، در محل برخورد دو پانل همیشه واکنش هایی صورت می گیرد که اگر نوار درزگیر در مقاطع مشترک پانل ها استفاده نشود، تجهیزات کناف با کوچکترین ارتعاش و لرزه ترک می خورند‌. پس استفاده نکردن از نوار درزگیر می تواندعلت ترک خوردن کناف باشد.
دقت کنید که قبل از استفاده کردن از نوار تیپ یا نوار درزگیر، باید تمامی درز ها و شیار ها کاملا پر شوند‌. بنابراین برای جلوگیری از ترک تجهیزات کناف، حتما از نوار درزگیر استفاده کنید.
برای خرید تجهیزات کناف به سایت الکترونوین مراجعه کنید، همچنین می توانید محصولات دیگر مانند: باکس کناف، عایق رطوبتی کناف، سقف کاذب ضد ِآتش، سقف کناف طرحدار، دیوار کناف و… را از این سایت تهیه کنید‌.

عدم استفاده از سازه ی F در بین پانل های نصب شده

یکی از تجهیزات کناف، باکس های نور مخفی است که این باکس ها انواع مختلفی دارند. برای نصب کردن باکس هایی که عرض آن ها بیشتر از چهل سانتی متر است، باید از سازه ی F در بین پانل های باکس استفاده کنیم.
گاهی عدم نصب این سازه علت ترک خوردن کناف می باشد. دقت کنید که هنگام نصب سقف های کاذب و سقف های طرحدار نیز، استفاده از سازه ی F برای جلوگیری از ترک خوردن ضروری می باشد.

رزش ساختمان علت ترک خوردن کناف

لرزش ساختمان، علت ترک خوردن کناف

در بعضی مواقع لرزش ساختمان، علت ترک خوردن کناف می باشد. اگر در طبقه های آخر ساختمان ساخت و ساز صورت بگیرید، امکان دارد که به علت ضربه های پتک هنگام سرامیک کاری، تجهیزات کناف ساختمان ترک بخورد.
در این مواقع مشکل از نحوه ی نصب کناف و یا جنس کناف نمی باشد و یک عامل بیرونی باعث ترک خوردگی شده است.
دقت کنید که اگر محل سکونت و ساختمان شما در مکانی باشد که وسایل نقلیه سنگین رفت و آمد می کنند، لرزش و فشار زیادی به بدنه ساختمان وارد می شود‌ که این لرزش و فشار زیاد نیز از دلایل مهم ترک خوردگی سقف کناف است.

نتیجه گیری

در متن بالا چندین علت ترک خوردن کناف را برای شما توضیح دادیم. بنابراین برای جلوگیری از ترک خوردن کناف و تجهیزات مانناد آن بهتر است نکات گفته شده را رعایت کنید.
همانطور که گفتیم بی کیفیتی کناف می تواند یکی دیگر از علت های ترک خوردن کناف باشد. سایت کناف آوگون عرضه کننده انواع محصولات کناف است. شما می توانید با مراجعه کردن به این سایت انواع تجهیزات کناف را به همراه قیمت آن ها مشاهده کنید. این سایت تنوع بالایی در محصولات خود دارد، به همین دلیل می توانید محصول مورد نظر خود را با بهترین کیفیت و قیمت از این سایت خریداری کنید.

مقالات مشابه

دیوار های پوششی کناف

انواع دیوار های پوششی کناف

یکی از پرفروش ترین تجهیزات کناف، دیوار های کناف می باشند. دیوار های کناف مانند محصولات کناف، انواع مختلفی دارند…
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست